Jak zwiększyć rentowność kampanii Google Ads?

  • Share

Google Ads jest największym systemem reklamowym w sieci. Daje Ci on możliwość reklamowania się w Google – wyszukiwarce, która ma ponad 95 proc. udziału w polskim rynku, ale nie tylko. Dzięki tej opcji możesz promować się w ponad 2 mln stron i aplikacji. Nie jest jednak tak, że każda kampania w Google Ads jest rentowna. Sprawdź, co powinieneś zrobić, aby Twoja taka była.

Rentowność kampanii Google Ads – jak ją poprawić?

Inwestując w reklamę, powinieneś ustalić cele, które chcesz osiągnąć i monitorować efekty. Nie ma kampanii idealnej, zawsze można coś poprawić i nie jest tak, że powinieneś spocząć na laurach w momencie, kiedy jesteś zadowolony z osiąganych wyników. Poświęcając czas na analizę, możesz osiągnąć więcej, bazując na tym samym budżecie. Co zatem powinieneś zrobić?

Dodawaj wykluczające słowa kluczowe

Znalazłeś frazy, na które chciałbyś, aby wyświetlała się Twoja reklama w płatnych wynikach wyszukiwania Google? Jeśli projektowałeś kampanię po raz pierwszy, to prawdopodobnie użyłeś ich w dopasowaniu przybliżonym, tzn. nie umieściłeś ich w cudzysłowie ani w kwadratowych nawiasach. Taki wybór powoduje, że możesz uzyskiwać wiele przekierowań na stronę, ale jednocześnie istnieje duże ryzyko, że do witryny trafią internauci, którzy szukają czegoś innego niż oferujesz. Załóżmy, że sprzedajesz buty sportowe, a na stronę wejdzie internauta, który chce kupić buty eleganckie. Mało prawdopodobne, że zostanie on Twoim klientem. Dlatego takie frazy powinieneś dodać do wykluczających słów kluczowych. Jak to zrobić?

Po zalogowaniu się do Google Ads wybierz „Słowa kluczowe”, a następnie „Wykluczające słowa kluczowe”. 

Pamiętaj o wyborze odpowiedniego dopasowania wykluczenia. W przypadku przybliżonego reklama nie wyświetli się, jeśli zapytanie zawierać będzie wszystkie wykluczone słowa kluczowe, nawet jeżeli pojawią się one w innej kolejności. W przypadku dopasowania do wyrażenia nie wyświetli się wtedy, gdy zapytanie zawierać będzie te wyrazy w dokładnie takiej samej kolejności, a w ścisłym – kiedy zapytanie będzie takie samo. 

Wykorzystaj remarketing

Część internautów, którzy trafią na Twoją stronę, może nie być od razu przekonanych do zakupu. Możesz im skutecznie pomóc, jeśli zdecydujesz się na remarketing, czyli formę działań przypominających. Dzięki temu internautom, którzy już odwiedzili serwis, będą się wyświetlać reklamy w witrynach, które należą do sieci reklamowej Google. To działanie bardzo skuteczne, które przekłada się na realne wyniki. Jakie? Okazuje się, że dzięki stosowaniu remarketingu nawet 26 proc. internautów, którzy porzucili koszyk, może się jednak zdecydować na zakup produktu czy usługi. To znakomity wynik! 

Źródło: https://blog.wishpond.com/post/97225536354/infographic-7-incredible-retargeting-ad-stats

Najwięcej firm korzysta z remarketingu w celu zdobywania klientów – 56 proc. Na drugim miejscu znalazło się budowanie świadomości marki z wynikiem 43 proc.

Źródło: https://kajabi.com/blog/what-is-retargeting

Śledź konwersję

Dzięki Google Ads możesz monitorować nie tylko liczbę przekierowań na swoją stronę, ale również wiele innych celów, które chcesz realizować, np. dojście do etapu podziękowania za zamówienie produktu czy też do strony podziękowań za wysłanie formularza kontaktowego. Możesz także sprawdzać dane dotyczące połączeń telefonicznych – nie tylko bezpośrednio z reklamy, ale także wtedy, gdy internauta kliknie numer telefonu na stronie albo przepisze go. 

Wymaga to umieszczenia w witrynie odpowiednich kodów, ale jednocześnie dzięki temu będziesz w stanie śledzić skuteczność poszczególnych reklam. To już podstawa do tego, aby wyciągać wnioski i odpowiednio gospodarować budżetem, który masz na kampanię. W przypadku tej reklamy, która przynosi najlepsze wyniki, finansowanie możesz zwiększyć, natomiast dla pozostałych – odpowiednio zmniejszyć lub zoptymalizować działania, aby poprawić rezultaty.

Dodaj więcej niż jedną reklamę

Być może ta jedna reklama, którą dodałeś, osiąga dobre wyniki, ale to przecież nie oznacza, że nie może być lepiej. Powinieneś analizować kilka kreacji i obserwować efekty. Na tej podstawie podejmuj decyzje odnośnie do podziału budżetu pomiędzy nie lub ewentualnie wprowadzania w nich zmian. To niezbędna droga do optymalizacji wydatków i osiągania jak najlepszego rezultatu w kampanii.

Popraw wynik jakości w Google Ads

Wskaźnik ten ocenia jakość kampanii i jest jednym z czynników, które mają wpływ na jej koszty i  rentowność. Wynik ten może wynosić od 1 do 10, a im lepszy będzie, tym lepiej akcja wypadać będzie na tle konkurencji, która reklamuje się na te same słowa kluczowe. 

Wartość ta obliczana jest na podstawie danych zebranych z ostatnich 90 dni. Wpływ na wynik mają przewidywany CTR reklamy, jej trafność i jakość strony docelowej. Wszystkie te elementy wymagają działań optymalizacyjnych – m.in. reklama powinna być powiązana z zawartością strony. Znaczenie ma wiele czynników, a w tym czas ładowania witryny. Czy wiesz, że najwyższym wskaźnikiem konwersji charakteryzują się te strony, które są do dyspozycji internauty w czasie do 2 sekund?

Źródło: https://www.portent.com/blog/analytics/research-site-speed-hurting-everyones-revenue.htm

Analizuj słowa kluczowe

Prowadzenie kampanii Google Ads nie oznacza, że masz tylko raz wybrać słowa kluczowe, a następnie obserwować wyniki – to nie wystarczy. Czy wiesz, że według Google 15 proc. zapytań wysyłanych każdego dnia do tej wyszukiwarki to frazy, które nigdy wcześniej nie były używane? Oczywiście nie dotyczy to każdej branży, ale najczęściej w ciągu kilku tygodni czy miesięcy mogą pojawić się takie  frazy, którymi warto się zainteresować, gdyż mogą Ci one przynieść klientów. Jeśli przy okazji widzisz, że reklamuje się na nie Twoja konkurencja, to już oznacza, że coś może być na rzeczy i warto spróbować. Do obserwowania fraz, które są związane z Twoją branżą i w ostatnim czasie zrobiły się popularne, możesz wykorzystać Google Trends.

Źródło: https://trends.google.com/trends/explore?q=hulajnoga&geo=PL

Poznaj swoją grupę docelową

Przed rozpoczęciem kampanii powinieneś dowiedzieć się jak najwięcej o swoich odbiorcach i ich przyzwyczajeniach. Niezbędne jest branie pod uwagę ich lokalizacji. Jeśli ofertę kierujesz do mieszkańców swojego miasta i okolicy, to nie ma sensu, żebyś wyświetlał reklamę osobom, które żyją daleko od tego miejsca. W Google Ads możesz także podać dane demograficzne dotyczące swojej grupy docelowej, mianowicie określić wiek, płeć, a w niektórych miastach także dochód gospodarstwa domowego. 

Ustal również harmonogram reklam, tzn. podaj, w jakich godzinach mają się wyświetlać. Jeśli w biurze ktokolwiek odbiera telefon tylko pomiędzy 9.00 a 17.00, to nie ma sensu, abyś poza tymi godzinami wyświetlał reklamy skierowane na połączenie telefoniczne. W tym czasie lepiej wskazywać internatom formularz kontaktowy.  

Wypełnij wszystkie nagłówki i teksty reklam

Uzupełnij wszystkie pola, w których możesz wprowadzić treść przy tworzeniu reklamy, gdyż dzięki temu zwiększysz jej powierzchnię i tym samym możesz uzyskać wyższy CTR. Obecnie standardowa reklama daje Ci możliwość dodania trzech nagłówków po 30 znaków i dwóch tekstów reklam. Staraj się je wypełnić maksymalnie, ale oczywiście bez wpisywania znaków na siłę. Wszystko to musi wyglądać jak najbardziej naturalnie. 

Rentowność reklamy w Google Ads – podsumowanie

Możesz wiele zrobić, aby Twoja kampania Google Ads osiągała lepsze wyniki, nawet jeśli wydaje Ci się, że aktualnie są one dobre. Nie pozostawiaj kampanii samej sobie, kontroluj rezultaty, bo w przeciwnym wypadku może okazać się, że bardzo nieefektywnie wydajesz pieniądze. Czas poświęcony na optymalizację powinien Ci się zwrócić z nawiązką. 

 

Jakie są aktualne wymiary grafik (2022) na Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn, YouTube, Pinterest, TikTok, Snapchat 
Jak utworzyć i wykorzystać mapę strony?  
Disavow Tool – czy działa? Jak z tego skorzystać? 
Jak szybko zwiększyć liczbę odwiedzin w sklepie internetowym dzięki SEO? 
TOP 15 najważniejszych narzędzi dla SEO 
Jak zwiększyć rentowność kampanii Google Ads? 
Jak zmniejszyć odsetek porzuconych koszyków w sklepie internetowym? 
Jak korzystać z tagów UTM? Co to jest?  
Adres URL a SEO 
Ile kosztuje audyt sklepu internetowego i strony internetowej? 
Optymalizacja linkowania wewnętrznego w sklepie internetowym  
Poradnik SEO YouTube dotyczący wskazówek i narzędzi do pozycjonowania video  
Najczęstsze błędy w kampaniach Google Ads