Jak zwiększyć wartość koszyka w sklepie WWW?

  • Share

Inwestujesz w działania marketingowe po to, aby pozyskać klienta. Stopa zwrotu z inwestycji w reklamę zależy m.in. od tego, ile pieniędzy wyda on w Twoim sklepie. Im na większą kwotę będzie opiewać zamówienie, tym oczywiście lepiej. Swoimi działaniami możesz spowodować, że wartość koszyka w sklepie WWW zwiększy się. Sprawdź, jak to zrobić. 

Koszyk w sklepie WWW – jak zwiększyć jego wartość?

Jak wynika z opracowania „Chmura w e-commerce w Polsce 2021: wyzwania, trendy, dobre praktyki”, w 2020 roku wartość polskiego rynku e-commerce przekroczyła 100 mld zł, co oznacza, że rezultat był o 40 mld zł wyższy niż się spodziewano. Znacznie przyczyniła się do tego pandemia, która spowodowała, że wielu Polaków przekonało się do kupowania w sieci. Według danych Gemius, w 2020 roku ponad 70 proc. internautów w Polsce zamówiło produkt lub usługę online. Obiecujące są również przewidywania analityków. Jak wynika z raportu PwC, w 2026 roku rynek ten ma osiągnąć wartość 162 mld zł. 

Źródło: https://businessinsider.com.pl/finanse/handel/rynek-e-commerce-w-polsce-osiagnie-wartosc-162-mld-zl/8x90t02

Jeśli prowadzisz sklep, to jednym z Twoich celów powinna być maksymalizacja przychodu osiągniętego z jednego zamówienia. Skoro udało Ci się zachęcić klienta do wejścia na stronę, to powinieneś podjąć kroki zmierzające do tego, aby skusił się on na jak najwięcej produktów i jednocześnie, abyś jak najwięcej zyskał na jednym zamówieniu. Sprawdź, co możesz zrobić, aby osiągnąć ten efekt.

Darmowa przesyłka od danej wysokości zamówienia

Być może sam również robisz tak, że jeśli od danej kwoty przesyłka jest bezpłatna, to wolisz zamówić zapas produktu, aby tylko nie ponosić tego zbędnego wydatku. Oczywiście nie jest to nic zaskakującego – to norma rynkowa. Czy wiesz, że 81 proc. internautów przeszukuje przed zakupem wiele witryn, a 88 proc. wybiera tę ofertę, w ramach której przesyłka jest darmowa, o ile oczywiście jest to opłacalne po uwzględnieniu ceny produktu? Co więcej, według raportu Deloitte aż 40 proc. kupujących online zamówiłoby więcej produktów, gdyby wiązało się to z darmową przesyłką. Dlatego nie ma się nad czym zastanawiać. Daj klientom możliwość skorzystania z bezpłatnej dostawy przy danej wartości koszyka.

Źródło: https://www.reebok.pl/buty-reebok-royal-rewind-run/H02093.html

Rabat w przypadku zamówienia większej liczby produktów

To kolejny skuteczny sposób na zwiększenie wartości zamówienia. Szczególnie docenią go te osoby, które akurat potrzebują wielu produktów, np. przeprowadzają się i muszą kupić różne sprzęty. Wtedy poszczególne artykuły mogą nawet mieć cenę nieco wyższą od konkurencji, ale klientowi, który chce zamówić wiele rozwiązań, bardziej będzie opłacało się zrobić zakupy tam, gdzie najtańszy produkt dostanie za darmo. Oczywiście nie jest to promocja dla każdego klienta, lecz może skusić wielu zainteresowanych.  

Źródło: https://www.neonet.pl/

Social shopping

Ta metoda nie jest jeszcze w Polsce bardzo popularna, ale może stopniowo zyskiwać zwolenników. Załóżmy, że dany sklep ustalił, że daje możliwość skorzystania z darmowej dostawy od 200 zł. Jednak klient zrobił zamówienie tylko na 100 zł, a przesyłka nie jest najtańsza. Może on w takim przypadku zaprosić do wspólnych zakupów swoich znajomych. Wtedy wszystkie produkty umieszczane są w jednym koszyku i jeśli łączne zamówienie przekroczy ustaloną kwotę, to kupujący unikną wydatku na przesyłkę. 

To rozwiązanie nie jest powszechne, ale czemu nie możesz być jednym z pierwszych w swojej branży, którzy je wprowadzą? 

Cross-selling

Działania te cieszą się powszechnym powodzeniem i polegają na zachęcaniu klienta do tego, aby zamówił on w Twoim sklepie dodatkowe produkty. W tym przypadku podejście firm jest różne. Często wyświetlane są akcesoria, które są potrzebne do użytkowania danego sprzętu, tak jak na poniższym zdjęciu – pod ofertą drukarki pokazały się tusze. Odmienną techniką jest prezentowanie tych produktów, na które zdecydowali się inni klienci, którzy skorzystali z danej oferty. Jeszcze inną formą jest proponowanie zniżki, jeśli zakupi się dany produkt łącznie z tym, który przede wszystkim interesował klienta. 

Źródło: https://www.x-kom.pl/p/686511-urzadzenie-wiel-atramentowe-hp-smart-tank-720.html

Up-selling

Często klienci wstępnie decydują się na dane rozwiązanie z tego powoduje, że jest ono dostępne w atrakcyjnej cenie, ale nie do końca są świadomi tego, iż taki wybór wiąże się z rezygnacją np. z wielu funkcji. Warto pokazać zainteresowanemu, że jeśli będzie w stanie wydać nieco więcej, to sporo zyska w postaci lepszych parametrów sprzętu, lepszych materiałów czy też odniesie inne korzyści w zależności od tego, o jaki produkt tutaj chodzi. 

To może być skuteczny sposób na zachęcenie klienta do zakupu droższego rozwiązania, niż wcześniej planował. Być może przekona się, że zamówienie tańszego nie dałoby mu produktu, który by go satysfakcjonował. 

Źródło: https://www.mediaexpert.pl/smartfony-i-zegarki/smartfony/smartfon-samsung-galaxy-a52s-6-128gb-5g-6-5-120hz-czarny-sm-a528?snrai_campaign=EthQXDdVnLcg&snrai_source=&snrai_content=&snrai_id=5f29a096-b2f9-46dd-9371-cdf043ca360a

Możliwość zakupu na raty

Klient często jest przekonany, że to droższy produkt jest tym, który spełnia jego oczekiwania. Pojawić się może jednak duży problem – może być go nie stać na taki zakup. Klientowi, który w danym momencie nie ma wystarczających oszczędności, możesz skutecznie pomóc. Zaproponuj mu możliwość rozłożenia zapłaty na wygodne raty. Jeśli w dodatku takie finansowanie nie będzie się wiązać z dodatkowymi kosztami, nie zostaną naliczone odsetki, to tym bardziej skutecznie zachęcisz niezdecydowanego do zakupu. 

 

Źródło: https://www.euro.com.pl/telewizory-led-lcd-plazmowe/lg-65nano753pr-tv-nanocell-4k-lg.bhtml

Promocja ograniczona czasowo

Internauta odwiedza Twój sklep WWW w poszukiwaniu danego produktu, ale poza jego znalezieniem widzi, że właśnie może skorzystać z okazji, która trwa jeszcze tylko kilkadziesiąt minut lub kilka godzin. Wie, że oferowana rzecz mu się przyda, jest świadomy jej atrakcyjnej ceny, więc co robi? Jeśli ma środki i rzeczywiście jest przekonany do zakupu, to skorzysta z promocji. 

Źródło: https://www.x-kom.pl/

Prezent za zakupy o danej wartości

Kolejną motywacją dla klienta, aby wydał więcej pieniędzy w sklepie niż początkowo planował, jest zaoferowanie mu produktu za darmo, jeśli wartość jego zamówienia przekroczy daną kwotę. Im bardziej wartościowy będzie to podarunek, tym może lepiej motywować do zakupu. Warto też testować, jakie produkty są najbardziej skuteczne i co pewien czas proponować inny upominek.

Źródło: https://semilac.pl/pl/zrob-zakupy-i-odbierz-prezent

Bezpłatne pakowanie prezentów

Często zamawiane produkty mają być podarunkiem dla bliskiej osoby na daną okazję. Zamawiający musi zatem kupić jeszcze opakowanie i zapakować produkt. Ta metoda jest bardzo często stosowana w przypadku sklepów stacjonarnych, które sprzedają perfumy i inne kosmetyczne rzeczy. Jak najbardziej może się również sprawdzić online. Jeśli klient porównuje kilka ofert i widzi, że u Ciebie produkt zostanie za darmo zapakowany na prezent, a w dodatku jeszcze nie zapłaci za dostawę, to nie będzie zastanawiał się nad zakupem. To dobry sposób na zachęcenie do złożenia zamówienia nie tylko przed świętami, ale również przez cały rok – robimy przecież prezenty na urodziny, imieniny i na inne okazje. 

Podsumowanie – zwiększanie wartości koszyka w sklepie WWW

Jak widzisz, metod na zwiększenie przychodu uzyskanego z jednego zamówienia klienta jest wiele. Prawdopodobnie z większością z nich się zetknąłeś, a być może niektóre zmotywowały też Ciebie do większych zakupów. Testuj różne sposoby – ustalaj progi darmowej dostawy, proponuj gratisy i inne promocje, a następnie wyciągaj wnioski. W każdej branży inne działania mogą przynieść najlepsze wyniki.