Jak zmniejszyć porzucenie koszyków w sklepie internetowym?
Nasz sklep internetowy musi być nie tylko zoptymalizowana pod wyszukiwarki, ale przede wszystkim przyjazny dla użytkownika, czyli intuicyjny i funkcjonalny. W końcu co komu po wysokich pozycjach, jeśli użytkownik już na wejściu zderza się z małym koszmarkiem i czuje się tak oszołomiony, że na wszelki wypadek… wychodzi ze strony. Trzaskając drzwiami. I z krzykiem.
Dlatego właśnie przygotowaliśmy 31 punktów, które mogą uratować życie twojej stronie.
AUDYT SEO + AUDYT USABILITY + AUDYT UX
- Przyjazne adresy URL
- Unikatowy opis produktu
- Tekst jest podzielony na akapity
- Film z Youtube o produkcie
- Najważniejsze cechy w opisach wypunktowane
- Karta produktu ma wbudowane elementy Rich Snippets
- Unikatowe opisy nie są udostępniane w całości innym podmiotom (np. porównywarki, katalogi)
- Opis produktu można łatwo udostępnić w portalach społecznościowych
- Możliwość dodania komentarzy do produktów
- Galeria zdjęć produktu
- Język opisów zawiera słowa kluczowe
- Tekst opisów jest czytelny i ma odpowiedni rozmiar czcionki
- O produkcie można porozmawiać z konsultantem: czat on-line, infolinia
- Informacja o kosztach transportu
- Klient może łatwo znaleźć dane firmy w celu weryfikacji jej wiarygodności
- Dostępność produktu jest aktualizowana na bieżąco
- Na stronie produktu klient może łatwo wybrać swój wariant zamówienia (np. kolor, rozmiar)
- Zadaj pytanie, jeżeli brak towaru (np. jeśli aktualnie brakuje danego koloru)
- W opisie są wyróżnione kluczowe cechy i funkcje produktu
- Podany termin dostawy
- Klienci mają dostęp online do instrukcji użytkownika, schematów montażu, itp.
- W opisie jest wyraźna informacja o możliwości zwrotu towaru i zasadach reklamacji
- Możliwe jest zalogowanie się do sklepu przez konta społecznościowe typu facebook, twitter
- Klient ma do wyboru kilka różnych opcji płatności
- Udostępniona jest opcja zakupów na raty wraz z przykładem reprezentatywnym
- Miejsce do wpisania kodu rabatowego jest dobrze oznaczone
- Sklep posiada wersję mobilną
- Strona produktu jest responsywna
- Prezentowane są dostępne kompatybilne akcesoria lub inne powiązane produkty
- Brak duplikatów produktów
- Filtrowanie listingu produktów z multiwyborem parametrów oferty
Nasze inne polecane poradniki: