Jak zrobić audyt sklepu internetowego SEO UX - 31 wskazówek jak zmniejszyć porzucenie koszyków

  • Share

Jak zmniejszyć porzucenie koszyków w sklepie internetowym?

Nasz sklep internetowy musi być nie tylko zoptymalizowana pod  wyszukiwarki, ale przede wszystkim  przyjazny dla użytkownika, czyli intuicyjny i funkcjonalny.  W końcu co komu po wysokich pozycjach, jeśli użytkownik już na wejściu zderza się z małym koszmarkiem i czuje się tak oszołomiony, że na wszelki wypadek… wychodzi ze strony. Trzaskając drzwiami. I z krzykiem.
Dlatego właśnie przygotowaliśmy 31 punktów, które mogą uratować życie  twojej stronie. 

AUDYT SEO + AUDYT USABILITY + AUDYT UX

  1. Przyjazne adresy URL
  2. Unikatowy opis produktu
  3. Tekst jest podzielony na akapity
  4. Film z Youtube o produkcie
  5. Najważniejsze cechy w opisach wypunktowane
  6. Karta produktu ma wbudowane elementy Rich Snippets
  7. Unikatowe opisy nie są udostępniane w całości innym podmiotom (np. porównywarki, katalogi)
  8. Opis produktu można łatwo udostępnić w portalach społecznościowych
  9. Możliwość dodania komentarzy do produktów
  10. Galeria zdjęć produktu
  11. Język opisów zawiera słowa kluczowe
  12. Tekst opisów jest czytelny i ma odpowiedni rozmiar czcionki
  13. O produkcie można porozmawiać z konsultantem: czat on-line, infolinia
  14. Informacja o kosztach transportu
  15. Klient może łatwo znaleźć dane firmy w celu weryfikacji jej wiarygodności
  16. Dostępność produktu jest aktualizowana na bieżąco
  17. Na stronie produktu klient może łatwo wybrać swój wariant zamówienia (np. kolor, rozmiar)
  18. Zadaj pytanie, jeżeli brak towaru (np. jeśli aktualnie brakuje danego koloru)
  19. W opisie są wyróżnione kluczowe cechy i funkcje produktu
  20. Podany termin dostawy
  21. Klienci mają dostęp online do instrukcji użytkownika, schematów montażu, itp.
  22. W opisie jest wyraźna informacja o możliwości zwrotu towaru i zasadach reklamacji
  23. Możliwe jest zalogowanie się do sklepu przez konta społecznościowe typu facebook, twitter
  24. Klient ma do wyboru kilka różnych opcji płatności
  25. Udostępniona jest opcja zakupów na raty wraz z przykładem reprezentatywnym
  26. Miejsce do wpisania kodu rabatowego jest dobrze oznaczone
  27. Sklep posiada wersję mobilną
  28. Strona produktu jest responsywna
  29. Prezentowane są dostępne kompatybilne akcesoria lub inne powiązane produkty
  30. Brak duplikatów produktów
  31. Filtrowanie listingu produktów z multiwyborem parametrów oferty

 

 

Nasze inne polecane poradniki: