Google jest najczęściej używaną wyszukiwarką, odbierającą miliardy zapytań dziennie. Nie wspominając, że platforma Google Ads istnieje już od prawie dwóch dekad, dzięki czemu zyskuje nieco starszeństwa w dziedzinie płatnych reklam. Google jest zasobem używanym przez ludzi na całym świecie do zadawania pytań, na które udzielono odpowiedzi za pomocą kombinacji płatnych reklam i bezpłatnych wyników.
Według Google reklamodawcy zarabiają 8 USD za każdy 1 USD wydany na Google Ads. Jest więc kilka powodów, dla których warto rozważyć reklamę w Google.
Potrzebujesz innego powodu? Twoi konkurenci używają Google Ads (a nawet mogą licytować na warunkach marki). Tysiące firm używają Google Ads do promowania swoich firm, co oznacza, że nawet jeśli organicznie pozycjonujesz wyszukiwane hasło, wyniki są spychane po stronie poniżej konkurentów.
Jeśli korzystasz z PPC do reklamowania swojego produktu lub usługi, Google Ads powinien być częścią Twojej płatnej strategii - nie można tego obejść może z wyjątkiem reklam na Facebooku.
Powody, dla których Twoje reklamy Google nie działają
Jeśli próbujesz bezskutecznie reklamować się w Google, nie poddawaj się. Istnieje wiele powodów, dla których Twoje reklamy Google mogą być nieskuteczne. Omówmy kilka typowych przestępców.
- Ogólne warunki słów kluczowych. Naprawdę musisz to zrobić, jeśli chodzi o słowa kluczowe, dlatego testowanie i poprawianie powinno być częścią Twojej strategii. Jeśli słowa kluczowe są zbyt szerokie, Google umieści Twoją reklamę przed niewłaściwą grupą odbiorców, co oznacza mniej kliknięć i wyższe wydatki na reklamę. Sprawdź, co działa (tj. Które słowa kluczowe generują kliknięcia) i dostosuj je, aby jak najlepiej dopasować reklamy do odbiorców docelowych. Prawdopodobnie za pierwszym razem nie uzyskasz prawidłowego miksu, ale powinieneś dodawać, usuwać i modyfikować słowa kluczowe, dopóki tego nie zrobisz.
Jak to poprawić: zapoznaj się z analizą słów kluczowych
- Nieistotne reklamy. Jeśli Twoja reklama nie odpowiada celom wyszukiwarki, nie uzyskasz wystarczającej liczby kliknięć, aby uzasadnić wydatki na reklamę. Nagłówek i tekst reklamy muszą odpowiadać słowom kluczowym, na które licytujesz, a rozwiązanie marketingowe reklamy musi rozwiązać każdy problem związany z wyszukiwaniem. Jest to kombinacja, która przyniesie oczekiwane rezultaty i może być tylko kilka drobnych poprawek. Masz możliwość utworzenia wielu reklam na kampanię - użyj tej funkcji, aby podzielić test, które reklamy działają najlepiej. Lub jeszcze lepiej skorzystaj z funkcji elastycznych reklam w wyszukiwarce Google .
- Niski wynik jakości. Twój Wynik Jakości (QS) określa sposób, w jaki Google ustala pozycję reklamy. Im wyższa ranga, tym lepsze miejsca. Jeśli Twój wynik jakościowy jest niski, będziesz mieć mniej oczu w reklamie i mniejsze szanse na konwersję. Google poinformuje Cię o Wyniku Jakości, ale poprawa go zależy od Ciebie.
- Słaba strona docelowa. Twoje wysiłki nie powinny kończyć się na reklamie - wrażenia użytkownika po kliknięciu są równie ważne. Co widzi użytkownik po kliknięciu reklamy? Czy strona docelowa jest zoptymalizowana pod kątem konwersji, co oznacza, że używa tych samych słów kluczowych? Czy strona rozwiązuje problem bólu użytkownika lub odpowiada na jego pytanie? Użytkownik powinien doświadczyć płynnego przejścia do konwersji.
Zobacz pozostałe tematy Google ads: