Strategie ustalania stawek Google Ads. Po skonfigurowaniu kampanii reklamowych i uruchomieniu śledzenia nadszedł czas, aby rozpocząć licytację. Pamiętaj, że twoja pozycja w Google Ads zależy od tego, jak licytujesz. Chociaż wysokość stawki będzie zależeć od budżetu i celów, istnieje kilka strategii i ustawień stawek, o których powinieneś wiedzieć, rozpoczynając płatną kampanię.
Masz dwie możliwości określania stawek za słowa kluczowe - zautomatyzowane i ręczne. Oto jak działają:
Frazy BRENDOWE to takie, które zawierają nazwę Twojej firmy lub unikalną nazwę produktu, na przykład „wózek espiro”. Toczy się wiele dyskusji na temat tego, czy licytować na frazach marki (brendowych). Po jednej stronie debaty licytowanie na warunkach, które prawdopodobnie przyniosą organiczne wyniki, może być postrzegane jako strata pieniędzy.
Z drugiej strony licytacja na tych frazach wyświetla domenę w TOP wyników wyszukiwania i pomaga konwertować potencjalnych klientów, którzy są dalej na kole zamachowym czyli ponieżej TOP3 .
Kolejnym argumentem przemawiającym za licytowaniem na warunkach brendowych jest to, że konkurenci mogą licytować je i tym samym zajmować TOP3, które powinny należeć do ciebie.
Jeśli pomysł wydawania pieniędzy na przekształcanie potencjalnych klientów w potencjalnych klientów sprawia, że czujesz się nieswojo, możesz zamiast tego ustawić CPA i płacić tylko wtedy, gdy użytkownik przekształci się w klienta. Chociaż ta strategia ustalania stawek może kosztować więcej, możesz pocieszyć się wiedząc, że płacisz tylko za pozyskanie płacącego klienta. Ta strategia ułatwia śledzenie i uzasadnianie wydatków na reklamę.
Twój tekst reklamy i nagłówek to nie jedyny element, który przyczyni się do sukcesu kampanii płatnej. Nakłonienie użytkownika do kliknięcia to dopiero początek… powinien dotrzeć na stronę docelową zoptymalizowaną pod kątem konwersji, a następnie przejść do strony z podziękowaniami, która mówi mu, co dalej.
Jeśli chcesz, aby Twoje reklamy Google generowały wykwalifikowanych potencjalnych klientów i klientów, sprawdź te dodatkowe zasoby i wykorzystaj je jako wytyczne podczas konfigurowania kampanii Google Ads.
Biorąc pod uwagę zasięg i autorytet, Google Ads powinien być częścią Twojej płatnej strategii. Skorzystaj ze wskazówek, które omówiliśmy, aby rozpocząć, i pamiętaj o dopracowywaniu i iteracji podczas pracy. Nie ma czegoś takiego jak kampania Google Ads, która nie działa - są tylko te, które wymagają nieco więcej pracy. Korzystając ze strategii i informacji podanych powyżej, masz wszystko, czego potrzebujesz, aby utworzyć udaną kampanię reklamową Google, która generuje kliknięcia i konwertuje potencjalnych klientów.
Zobacz pozostałe tematy Google ads: