Słownik Google Adwords (ADS)

  • Share

AdRank

AdRank określa miejsce docelowe reklamy. Im wyższa wartość AdRank, tym lepsza pozycja w rankingu, tym więcej oczu spogląda na Twoją reklamę i tym większe prawdopodobieństwo, że użytkownicy klikną reklamę. Twój AdRank jest określany przez maksymalną stawkę pomnożoną przez Wynik Jakości.

Licytacja

Google Ads opiera się na systemie licytacji, w którym jako reklamodawca wybierasz maksymalną kwotę oferty, którą chcesz zapłacić za kliknięcie reklamy. Im wyższa stawka, tym lepsze miejsce docelowe. Masz trzy opcje określania stawek: CPC, CPM lub CPE.

  1. CPC lub koszt kliknięcia to kwota, jaką płacisz za każde kliknięcie reklamy.
     
  2. CPM lub koszt na milę to kwota, jaką płacisz za tysiąc wyświetleń reklamy, to znaczy, kiedy Twoja reklama jest wyświetlana tysiącowi osób.
     
  3. CPE , czyli koszt zaangażowania, to kwota, którą płacisz, gdy ktoś podejmie określone działanie z Twoją reklamą.

 

Typ kampanii

Zanim rozpoczniesz płatną kampanię w Google Ads, wybierzesz jeden z trzech typów kampanii: wyszukiwanie, wyświetlanie lub wideo.

  1. Reklamy w wyszukiwarce to reklamy tekstowe wyświetlane w wynikach wyszukiwania na stronie wyników Google.
     
  2. Reklamy displayowe są zazwyczaj oparte na obrazach i są wyświetlane na stronach internetowych w sieci reklamowej Google.
     
  3. Reklamy wideo trwają od sześciu do 15 sekund i są wyświetlane na YouTube.
     

Współczynnik klikalności (CTR)

Twój CTR to liczba kliknięć reklamy w stosunku do liczby wyświetleń reklamy. Wyższy CTR wskazuje na reklamę o wysokiej jakości, która odpowiada celowi wyszukiwania i kieruje trafne słowa kluczowe.

Współczynnik konwersji (CVR)

CVR to miara przesłanych formularzy jako odsetek całkowitej liczby odwiedzin strony docelowej. Mówiąc prościej, wysoki CVR oznacza, że ​​strona docelowa zapewnia bezproblemową obsługę, która jest zgodna z obietnicą reklamy.

Sieć reklamowa

Reklamy Google mogą być wyświetlane na stronach wyników wyszukiwania lub na stronie internetowej w sieci reklamowej Google (GDN) . GDN to sieć witryn internetowych, które zapewniają miejsce na swoich stronach internetowych dla reklam Google - reklamy te mogą być reklamami tekstowymi lub graficznymi i są wyświetlane obok treści odpowiednich dla docelowych słów kluczowych. Najpopularniejsze opcje reklam displayowych to Zakupy Google i kampanie aplikacji.

Rozszerzenia

Rozszerzenia reklam pozwalają uzupełnić reklamę o dodatkowe informacje bez dodatkowych kosztów. Rozszerzenia te należą do jednej z pięciu kategorii:

link do podstrony, połączenie, lokalizacja, oferta lub aplikacja; omówimy każde z tych rozszerzeń reklam poniżej .

Słowa kluczowe

Gdy użytkownik Google wpisuje zapytanie w polu wyszukiwania, Google zwraca zakres wyników, które pasują do intencji wyszukiwarki. Słowa kluczowe to słowa lub wyrażenia, które są zgodne z tym, czego chce użytkownik i spełniają jego zapytanie. Wybierasz słowa kluczowe na podstawie zapytań, obok których chcesz wyświetlać swoją reklamę. 

Wykluczające słowa kluczowe to lista słów kluczowych, na których nie chcesz wyświetlać reklam. Zazwyczaj są one częściowo powiązane z zamierzonymi wyszukiwanymi hasłami, ale wykraczają poza sferę tego, co oferujesz.

PPC

Pay-per-click, lub PPC, to rodzaj reklamy, w której reklamodawca płaci za kliknięcie reklamy. PPC nie jest specyficzny dla Google Ads, ale jest najczęstszym rodzajem płatnej kampanii. Ważne jest, aby zrozumieć tajniki PPC przed rozpoczęciem pierwszej kampanii Google Ads.

Wynik Jakości (QS)

Wynik Jakości mierzy jakość reklamy na podstawie współczynnika klikalności (CTR), trafności słów kluczowych, jakości strony docelowej i wcześniejszych wyników w SERP. QS jest decydującym czynnikiem w twoim rankingu AdRank.

CPA (Cost per action)

Koszt, jaki reklamodawca musiał ponieść, aby jego potencjalny klient wykonał pożądaną akcję (konwersję). CPA wyrażony jest jako stosunek liczby konwersji wykonanych przez użytkowników do kosztu całej. Dzięki tej informacji można stwierdzić, czy dana forma reklamy nie jest zbyt kosztowna w stosunku do przynoszonego efektu.

CPC (Cost per click)

Kwota, którą reklamodawca płaci za każde kliknięcie w reklamę. Jej wysokość zależy od Wyniku Jakości (czyli od trafności, aktualności i precyzji reklamy), od konkurencji oraz maksymalnych stawek, jakie jesteś zapłacić za jedno kliknięcie.

CTR (Click-trough rate)

Najważniejszy współczynnik określający jak często osoby, które widziały Twoją reklamę, kliknęły w nią. Współczynnik ten podawany jest w wartości procentowej (kliknięcia/wyświetlenia = % CTR). Jeśli reklama wyświetliła się 1000 razy i została kliknięta 100 razy, współczynnik CTR będzie wynosił 10%. Jest mierzony na poziomie kampanii, grup reklam, reklam i fraz kluczowych a także miejsc docelowych