Google Ads wyświetla Twoją reklamę potencjalnym klientom lub zainteresowanym produktem lub usługą odbiorcom. Reklamodawcy licytują wyszukiwane hasła lub słowa kluczowe, a zwycięzcy tej oferty są umieszczani na górze stron wyników wyszukiwania, na filmach w YouTube lub na odpowiednich stronach internetowych, w zależności od wybranego rodzaju kampanii reklamowej.
Wynik Jakości i kwota oferty są czynnikami określającymi i wpływającymi na Twój AdRank oraz położenie reklam. Pamiętaj, że Wynik Jakości zależy od poziomu i trafności reklamy, a Google mierzy, na podstawie kliknięć w reklamę Twój CTR. Zależy on od tego, jak dobrze Twoja reklama pasuje do intencji wyszukiwarki. A możesz to wywnioskować z trzech obszarów:
QS to miejsce, na którym powinieneś skupić większość uwagi przy pierwszej konfiguracji kampanii reklamowej Google oraz przed zwiększeniem stawki. Im wyższy QS, tym niższe będą koszty akwizycji i lepsze miejsce docelowe.
Możesz wybrać jeden z trzech typów kampanii w Google Ads: wyszukiwanie w wynikach organicznych, Display Ads lub wideo. Omówmy optymalne zastosowania dla każdego z nich i dlaczego musisz wybrać jedno z nich.
Reklamy w wyszukiwarce to reklamy tekstowe wyświetlane na stronach wyników Google. Na przykład wyszukiwanie na frazę „wózek spacerowy” zwraca sponsorowane wyniki lub reklamy, takie jak te:
Zaletą reklam w wyszukiwarce jest to, że wyświetlasz swoją reklamę w miejscu, w którym większość wyszukiwarek najpierw szuka informacji. Google wyświetla Twoją reklamę w tym samym formacie, co inne wyniki (z wyjątkiem oznaczania jej jako „reklamy”), dzięki czemu użytkownicy są przyzwyczajeni do wyświetlania i klikania wyników.
Google ma sieć witryn w różnych branżach i szeroką gamę odbiorców, którzy wybierają wyświetlanie reklam Google, znaną jako sieć reklamowa Google. Korzyścią dla właściciela witryny jest to, że ma płacone za kliknięcie lub wyświetlenie reklamy. Korzyścią dla reklamodawców jest to, że mogą oni wyświetlać swoje treści przed odbiorcami dopasowanymi do ich osobowości. Są to zazwyczaj reklamy graficzne, które odciągają uwagę użytkowników od treści na stronie internetowej.
Reklamy wideo są wyświetlane przed filmami na You Tube w środku i po. Pamiętaj, że YouTube to także wyszukiwarka. Odpowiednie słowa kluczowe umieszczą Cię przed filmem, zaburzając zachowanie użytkownika na tyle, aby przyciągnąć jego uwagę.
Podczas pierwszej konfiguracji reklamy Google wybierzesz obszar geograficzny, w którym będzie wyświetlana reklama. Jeśli masz witrynę sklepową, powinna ona znajdować się w rozsądnym promieniu wokół Twojej fizycznej lokalizacji. Jeśli masz sklep internetowy i produkt fizyczny, swoją lokalizację należy ustawić w miejscach wysyłki. Jeśli zapewniasz usługę lub produkt, który jest dostępny na całym świecie, niebo jest granicą.
Twoje ustawienia lokalizacji będą odgrywać rolę w rozmieszczeniu. Na przykład, jeśli masz zakład fryzjerski w Katowicach, ktoś kto wyszukuje "fryzjer", nie zobaczy Twojego wyniku, bez względu na Twój AdRank. Jest tak, ponieważ głównym celem Google jest wyświetlanie najbardziej odpowiednich wyników dla wyszukiwarek, nawet gdy płacisz.
Badanie i analiza słów kluczowych jest tak samo ważne w przypadku płatnych reklam, jak i bezpłatnych wyników wyszukiwania. Twoje słowa kluczowe muszą w jak największym stopniu odpowiadać celom wyszukiwarki. To dlatego, że Google dopasowuje Twoją reklamę do zapytań opartych o słowa kluczowe. Każda grupa reklam, którą utworzysz w ramach kampanii, będzie kierowana na niewielki zestaw tych słów (optymalnie jedno do pięciu) a Google wyświetli Twoją reklamę na podstawie tych wyborów.
Typy dopasowania dają Ci trochę swobody w wyborze słów kluczowych - informują Google, czy chcesz dokładnie dopasować wyszukiwane hasło, czy też reklama powinna być wyświetlana każdemu, kto ma częściowo powiązane zapytanie. Do wyboru są cztery typy dopasowania:
Jeśli dopiero zaczynasz i nie wiesz dokładnie, jak będzie wyglądać Twoja osobowość, przejdź od dopasowania przybliżonego do wąskiego, aby sprawdzić, które zapytania dają najlepsze wyniki. Ponieważ jednak reklama będzie w rankingu wielu zapytań (niektóre niepowiązane), należy uważnie śledzić reklamy i modyfikować je, aby uzyskać nowe informacje.
Twój tekst reklamy może być różnicą między kliknięciem reklamy, a kliknięciem reklamy konkurencji. Ważne jest, aby tekst reklamy pasował do intencji wyszukiwarki, był dopasowany do docelowych słów kluczowych i adresował konkretny problem za pomocą jasnego rozwiązania.
Aby zilustrować, co mamy na myśli, przyjrzyjmy sie przykładowi
Wyszukanie „duży parasol ogrodowy” przyniosło ten wynik. Kopia jest zwięzła i mądrze wykorzystuje ograniczoną przestrzeń, aby przekazać swój komunikat i dotrzeć do docelowych odbiorców.
Słowo kluczowe "duży parasol ogrodowy" umieszczone w nagłówku, dzięki czemu od razu wiemy, że ta reklama pasuje do tego, czego szukamy. Opis mówi nam dlaczego mamy się na niego zdecydować. Tego rodzaju kopia reklamy zapewni Ci kliknięcia.
Jeśli korzystasz z Google Ads, powinieneś używać rozszerzeń reklam z dwóch powodów: są one bezpłatne i dają użytkownikom dodatkowe informacje oraz kolejny powód do interakcji z Twoją reklamą. Te rozszerzenia należą do jednej z pięciu kategorii:
Retargeting, inaczej remarketing, w Google Ads to sposób "ścigania" użytkowników, którzy wcześniej kontaktowali się z Tobą online, ale nie dokonali jeszcze konwersji. Śledzące pliki cookie będą śledzić użytkowników w internecie i kierować reklamy do tych użytkowników. Remarketing jest skuteczny, ponieważ potencjalni nabywcy muszą zobaczyć Twoją ofertę co najmniej siedem razy zanim zostaną klientem.
Zobacz pozostałe tematy Google ads: