Digital marketing i content marketing co to jest

  • Share

Krótki opis agencji marketingu treści (agencji contentowej). 

Firma zajmująca się marketingiem treści, często znana jako agencja marketingu treści, oferuje usługi związane z treścią dla różnych organizacji, aby pomóc im poprawić ich obecność w Internecie. Rolą agencji jest udzielanie pomocy i wskazówek podczas tworzenia treści, które mogą obejmować kawałki bloga, posty w mediach społecznościowych, biuletyny, marketing e-mailowy i zawartość strony internetowej. Firmy zajmujące się marketingiem treści również opracowują i wdrażają treści w imieniu firm, które reprezentują. 

Czym dokładnie jest content marketing? 

Content Marketing to działania marketingowe wykorzystywane do przyciągania, angażowania i utrzymywania odbiorców poprzez opracowywanie i udostępnianie odpowiednich artykułów, filmów, podcastów i innych materiałów, które pokazują Twoją wartość w autorytatywny sposób. Strategia ta dostarcza wiedzy, zwiększa rozpoznawalność marki i utrzymuje Twoją organizację w świadomości docelowych klientów. 

Jaka jest rola agencji content marketingowej? 

W content marketingu ważne jest tworzenie treści. Celem agencji content marketingowej jest opracowanie doskonałego materiału, który jest wystarczająco pouczający, interesujący lub zabawny, aby przyciągnąć odbiorców. Kontrastuje to z tradycyjnymi strategiami marketingowymi, które zachęcają potencjalnych klientów do zakupu, takimi jak reklamy telewizyjne, radiowe czy billboardy. 
Możesz wygenerować kilka form treści, takich jak: 

  • Artykuły na blogu
  • Raport
  • Ebook
  • Zawartość strony internetowej
  • Kampanie e-mailowe
  • Strony docelowe
  • Opisy produktów
  • Infografika
  • Profile w social media
  • Galerie filmów i zdjęć, video content

Treści oferowane przez Agencje Content Marketingu są zaprojektowane z myślą o czytelniku, ale są również zoptymalizowane pod kątem wyszukiwarek (SEO). Zawierają słowa i frazy kluczowe, a także wysokiej jakości treści, dzięki czemu są łatwo odnajdywane w wyszukiwarkach takich jak Google. Agencja content marketingu zna najnowocześniejsze taktyki SEO, które zwiększą widoczność firmy, a w rezultacie jej zyski. 

Różne metody marketingu cyfrowego 

Podczas gdy różne agencje contentowe mają pewne podobieństwa, istnieją znaczne różnice w usługach, które oferują w celu zwiększenia ekspozycji Twojej witryny. 
Wśród działań agencji marketingu treści są: 

  • Agencje, które planują, tworzą i produkują filmy wideo dla stron internetowych i innych platform, takich jak YouTube. Chociaż technicznie jest to agencja treści, ponieważ koncentruje się na materiałach wideo, zazwyczaj zatrudniają fotografa lub edytora wideo prosto z korporacji. 
  • Specjaliści od produkcji offline koncentrują się raczej na materiałach offline niż na treściach internetowych. Pomagają agencjom w tworzeniu materiałów do czasopism, biuletynów, broszur i ulotek. 
  • Treści dla różnych firm są tworzone przez agencje branżowe. Na przykład agencja content marketingowa może zdecydować się na tworzenie treści specjalnie dla odbiorców B2B. 
  • Agencja może być również bardziej ogólna, zapewniając szeroki zakres rodzajów treści dla szerokiej gamy przedsiębiorstw. 


Strategie marketingu treści 

Agencja contentowa nie tylko generuje materiały, ale także opracowuje skuteczne taktyki ich wykorzystania. Obejmuje to następujące działania: 

  • Opracowywanie strategii online 
  • Badanie słów kluczowych 
  • Monitorowanie postępów i odpowiednia rewizja taktyki contentowej 
  • Częścią strategii contentowej jest również prowadzenie badań rynku w celu określenia docelowej grupy demograficznej firmy oraz sposobu dotarcia do niej za pomocą content marketingu. Na przykład, firma z młodzieżową grupą docelową może wymagać strategii, która koncentruje się na treściach w mediach społecznościowych, podczas gdy marka skierowana do młodych mam może skorzystać z SEO. 

Wysokiej jakości treści są tworzone przez agencję content marketingową. 

Jakość tworzonych treści ma kluczowe znaczenie. Musi ona angażować zamierzonych odbiorców, a jednocześnie być wyszukiwalna w Google. Agencja marketingu treści może być nieoceniona dla firmy, która nie ma czasu lub umiejętności, aby tworzyć znaczące treści. 
Agencja zatrudnia copywriterów, którzy rozumieją, jak tworzyć treści dla każdego kanału. Treści pisane na Twittera czy Facebooka, na przykład, powinny być bardziej zwięzłe i konwersacyjne, w mniej formalnym tonie niż treści dostarczane na stronę internetową. 
Ponadto, aby pozostać aktualnym, korporacja musi stale rozwijać i rozpowszechniać informacje. Gdy pracownicy organizacji nie mają czasu na tworzenie świetnych treści, może to zrobić agencja contentowa. 

Wyznacz cele i dopracuj swoją strategię contentową. 

Agencja contentowa może wnieść znaczącą wartość dodaną do organizacji, które obsługuje, tworząc treści z myślą o konkretnych celach i udoskonalając taktykę w oparciu o wymierne wyniki. 
Na przykład, jeśli strona docelowa została zaprojektowana, aby skłonić ludzi do zapisania się na listę e-mailową, ale lista ta nie powiększa się, agencja contentowa może doradzić stworzenie świeżej zawartości strony docelowej lub wdrożenie zupełnie nowego podejścia.

Zobacz również: 

Nasza oferta: