Co to jest Trust Rank?

  • Share

Czym dokładnie jest Trust Rank? Podstawowym celem wyszukiwarki Google jest dostarczanie swoim użytkownikom jak najwyższej jakości wyników wyszukiwania. Działanie to wymusza odpowiednią kategoryzację stron na przydatne, mniej wartościowe oraz SPAM. TrustRank został stworzony w celu przeciwdziałania SPAM-owi w Internecie. 

Pozycjonowanie strony i sklepów w Google jest podstawowym elementem prowadzenia działań marketingowych w Internecie. Większość pozycjonerów, chcąc osiągnąć znakomite wyniki w pozycjonowaniu stron, stosuje praktyki łamiące ograniczenia wyszukiwarki. Celem takiej techniki jest przede wszystkim poprawa pozycji danej strony w wyszukiwarce. 

Niestety, inicjatywa ta wiąże się z pozbawionymi skrupułów praktykami SEO. Jednym z takich działań jest tworzenie dużej ilości stron internetowych, które linkują do pozycjonowanej strony. Technika ta skutkuje powstaniem ogromnej ilości stron o niskiej wartości merytorycznej, a także stron fałszywych, których wyszukiwarka nie chce pokazywać swoim konsumentom. Za najmniej godne zaufania wyszukiwarka Google uznaje: strony puste, strony przepełnione reklamami, strony pornograficzne oraz strony zainfekowane złośliwym oprogramowaniem. Google opracowało system określania poziomu zaufania do danej strony internetowej. Odpowiedzialny za ten proces jest algorytm Trust Rank. Jego zadaniem jest eliminowanie stron spamerskich z wyników wyszukiwania. Google opracowało swój własny mechanizm określania poziomu zaufania. 

Czym jest algorytm Trust Rank i jaki jest jego główny cel? 

Głównym celem algorytmu jest odróżnienie złych stron spamowych od tych, które zawierają informacje wysokiej jakości. Trust Rank działa na zasadzie sita, oddzielając strony spamowe o niskiej wartości, pozwalając jednocześnie na przedostanie się tych doskonałych. W rezultacie, gdy ktoś korzysta z wyszukiwarki w celu znalezienia informacji, otrzymuje tylko wysokiej jakości wyniki. 

Na tym etapie warto zastanowić się, czy TrustRank jest potrzebny właścicielowi strony internetowej. 

Z kolei Trust Rank to gorący temat wśród specjalistów, którzy na co dzień zajmują się pozycjonowaniem stron internetowych. Istnieją dwa rodzaje pozycjonerów. Pierwsza grupa twierdzi, że Trust Rank jest czynnikiem wpływającym na pozycjonowanie stron. 

Z kolei druga grupa utrzymuje, że algorytm został wymyślony przez pierwszy obóz. Według lidera Search Quality Team, wyszukiwarka nie wykorzystuje TrustRank do decydowania o pozycjonowaniu strony w wynikach wyszukiwania. Wszyscy guru SEO mają obawy i wątpliwości, czy zależność pomiędzy algorytmem TR a pozycją strony jest wynikiem losowym. Czas jest ważny w obu tych okolicznościach, ponieważ im dłużej strona funkcjonuje, tym większe ma wskazania do obu cech. Podstawą do osiągnięcia wysokiej pozycji w wyszukiwarce jest wysokiej jakości treść, jak również wysokiej jakości linki zewnętrzne. 

Podczas pozycjonowania strony nie jest brany pod uwagę Trust Rank. Pozwala on na zbadanie jakości informacji zawartych na stronie, jak również tego, czy linkowanie jest na wysokim, przyzwoitym poziomie. Trust Rank jest często używany jako wskaźnik określający, jak dobrze strona została zoptymalizowana pod kątem wyszukiwarek. 

Na rynku dostępnych jest kilka programów, które oceniają wartość wskaźnika TrustRank. Trust Rank Checker i MOZ to dwa z najlepszych narzędzi tego typu. Wyniki tych narzędzi są jedynie szacunkami i przybliżeniami. Nie ulega wątpliwości, że nie są one tożsame z wynikami TrustRank dostarczanymi przez algorytm wyszukiwarki. 

Algorytm TrustRank jest rodzajem wskaźnika. 

Jest to wskaźnik liczbowy o charakterze otwartym, co oznacza, że nie ma górnego progu punktowego, po przekroczeniu którego można uznać stronę za wartościową lub najwyżej ocenianą w Internecie. 

Czy istnieje sposób na ulepszenie algorytmu TrustRank? 

TrustRank jest wskaźnikiem liczbowym o charakterze otwartym, co oznacza, że nie posiada górnej bariery punktowej, której przekroczenie pozwala uznać daną witrynę za wartościową lub najwyżej ocenianą w Internecie. 

Jakie zmienne wpływają na algorytm Trust Rank strony? 

Przede wszystkim jest to historia domeny. Strony istniejące od dłuższego czasu wzbudzają znacznie większe zaufanie w wyszukiwarkach niż nowo zaindeksowane witryny. Kolejną kwestią jest jakość stron, z którymi się łączy. 

Najważniejszym czynnikiem jest to, aby strona, do której odwołuje się witryna szukająca algorytmu o wysokim Trust Rank, miała najwyższy możliwy do osiągnięcia Trust Rank. 

Innym aspektem, który wpływa na Trust Rank strony jest jakość stron, które do niej linkują. Wyszukiwarka weryfikuje stronę, która połączyła się z witryną, która jest zainteresowana posiadaniem wysokiego TrustRank. 

Jakość treści strony internetowej jest krytycznym elementem. Google obdarza większym zaufaniem strony internetowe, które zawierają wysokiej jakości, przyjazne dla użytkownika treści. Zadaniem wyszukiwarki jest zapewnienie, że materiał na stronie internetowej nie jest powielany w innych miejscach w Internecie. Smallseotools jest bardzo podstawowym narzędziem do wykrywania plagiatów. 

Zobacz jak Trust Rank wpływa na pozycje strony : Trask Rank jako jeden z najważniejszych czynników rankingowych w Google 

 

Zobacz również: 

Nasza oferta: