Co oznacza content i jak uczynić go interesującym? 

  • Share

Co oznacza termin "content"? 

Content to angielskie wyrażenie oznaczające „zawartość”.

Składnikami contentu na stronie internetowej są wszystkie widoczne teksty: treści, tytuły, metatagi, pliki graficzne, również infografiki czy strumienie video. Elementem wspólnym jest charakter brandu, tematyczne informacje,

 struktura SEO, która poprawia widoczność firmy w wyszukiwarce Google. 

Korzyści płynące z dobrego contentu

  • Wzrost wizyt na stronie internetowej – jeśli firma wyświetla się w wyszukiwarce, generuje wartościowy ruch oraz zwiększa liczbę potencjalnych klientów;
     
  • Budowa wizerunku – udostępnianie branżowych informacji to rzetelna wizytówka posiadanej wiedzy;
     
  • Długofalowe efekty – zwykle nie traci się wysokich pozycji w wyszukiwarce z dnia na dzień. Rezultaty są stabilne w stosunku do płatnych reklam, które wymagają ciągłych inwestycji.

 

Rodzaje tekstów w content marketingu

Jedną z form content marketingu, obok infografik, filmów i raportów, są teksty. Twórcy mają możliwość dostosowania formy tekstu do odbiorcy, a także do obranej przez firmę strategii komunikacji. Do często stosowanych form content marketingu należą takie rodzaje tekstów jak:

  • blogi firmowe – mogą być podstroną witryny internetowej lub funkcjonować pod niezależnym adresem internetowym
  • poradniki – treść ekspercka powiązana z oferowanymi produktami i usługami, porady dla kupujących
  • treści eksperckie – artykuły pisane przez ekspertów w branży, dostarczają rzetelnych informacji nie tylko o ofercie
  • wywiady – prezentacja marki w rozmowie, np. wywiad z prezesem firmy opublikowany w magazynie branżowym
  • recenzje – najbardziej efektywne, jeśli dokonywane są przez osoby cieszące się zaufaniem, np. przez blogerów
  • opisy produktów – teksty o produktach, które stanowią dopełnienie do wymienianych na karcie produktowej parametrów i cech charakterystycznych

 

Content marketing a SEO i optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych

W przypadku treści publikowanych w Internecie, istotnym zadaniem content marketingu jest optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych (SEO, Search Engine Optimization). Publikowanie atrakcyjnych, popularnych wśród internautów artykułów, sprzyja budowaniu linków prowadzących do danej strony, a tym samym, znacznie zwiększa jej wiarygodność i pozycję w wynikach wyszukiwania.

W procesie optymalizacji treści odgrywają kluczową rolę. Aby wspierać pozycjonowanie strony, powinny zawierać słowa kluczowe, na które strona ma być widoczna w top 10 wyszukiwarki. Algorytmy Google, które oceniają treść strony internetowej, badają także jakość i wartość tekstów. Rosnące wymagania wobec tekstów, sprawiły, że pozycjonerzy zaczęli odchodzić od prostych tekstów ze słowami kluczowymi, tzw. precli, na rzecz content marketingu, czyli bogatych i interesujących tekstów, które przy okazji zawierają frazy. Wartość tekstu dla pozycjonowania pod wieloma względami pokrywa się z wartością dla użytkownika.

Google ocenia wysoko teksty:

  • napisane poprawnie – bez błędów
  • naturalne – nieprzesycone słowami kluczowymi
  • przejrzyste – podzielone na akapity, z nagłówkami, wypunktowaniami
  • bogate – zawierające materiały dodatkowe – video, zdjęcia, wykresy, infografiki
  • unikalne – niepublikowane na innych stronach internetowych

 

Zobacz również: 

Nasza oferta: