8 kroków do skutecznego marketingu Twojej firmy 

  • Share

1. Przeprowadź badania rynku 

Badania rynkowe są niezbędnym elementem przy opracowywaniu strategii rynkowej. Chodzi o uzyskanie informacji, które mogą być wykorzystane do uzyskania wglądu w sposób myślenia, zachowania zakupowe i lokalizację klienta. Ponadto, badania rynku mogą pomóc Ci w opracowaniu wstępnej prognozy sprzedaży, monitorowaniu trendów w branży oraz określeniu, co robią Twoi rywale. 

2. Określ swoje rynki docelowe. 

Próba wprowadzenia produktu lub usługi na rynek dla wszystkich może być kosztowna i nie przynieść sukcesu. Potencjalni klienci mogą zostać pogrupowani lub podzieleni na segmenty w zależności od konkretnych cech, aby pomóc skupić wysiłki marketingowe. 
Ogólnie rzecz biorąc, segmentacja jest określana przez takie elementy jak: 

  • Demografia - wiek, płeć, wykształcenie, dochód, zawód zachowanie - lojalność, postawa, chęć zakupu, wskaźniki wykorzystania 
  • Status społeczny, osobowość i wartości osobiste wpływają na sposób życia. 
  • Twój rynek docelowy powinien mieć potrzebę posiadania Twojego przedmiotu i być gotowy, aby za niego zapłacić. 

3. Określ swój jedyny w swoim rodzaju punkt sprzedaży (USP) 


Twoja USP to wyraźny powód, dla którego klienci kupują od Ciebie, a nie od konkurencji - to jest to, co odróżnia Twoją firmę od konkurencji. Bardzo ważne jest, aby opracować swoją unikalną cechę sprzedaży i być w stanie wyjaśnić ją potencjalnym klientom. To zazwyczaj pokazuje Twoją unikalną wiedzę lub umiejętności. 
USP może być świeżą, unikalną ofertą lub wspaniałą usługą. Zacznij ustalać swoją unikalną cechę sprzedaży, odpowiadając na następujące pytania: 

  • Jakie cechy Twoich produktów i usług podobają Ci się najbardziej? 
  • Jakie unikalne umiejętności lub wiedzę posiadasz? 
  • Co sprawia, że Twoi konsumenci wybierają Ciebie zamiast konkurencji? 
  • Jakie korzyści otrzymują Twoi klienci, gdy kupują Twoje produkty lub usługi? 
  • Jakie cechy Twojej firmy podkreślasz, gdy opisujesz ją nieznajomym? 

Stwórz markę swojej firmy. 

Każda firma, niezależnie od wielkości, najprawdopodobniej potrzebuje marki. Marka to coś więcej niż tylko logo, kolor czy hasło przewodnie. Dobrze wyartykułowana marka angażuje emocjonalnie docelowych konsumentów i przekazuje kim jesteś, co sobą reprezentujesz i co możesz im zaoferować. 

Starannie dobieraj kanały marketingowe. 

Chociaż jest wiele do wyboru, pamiętaj o swojej grupie docelowej podczas wybierania tego, który z nich chcesz wykorzystać. 
Strona internetowa Twojej firmy, media społecznościowe, blogi, broszury i ulotki, imprezy networkingowe, reklamy drukowane, poczta, rozmowy telefoniczne i e-mail marketing, i biuletyny są wszystkie opcje. 

Ustal swoje cele i budżet. 

Cele marketingowe pomogą Ci określić, co masz nadzieję osiągnąć poprzez swoje działania marketingowe. Twoje cele powinny być SMART, co oznacza specyficzne, mierzalne, osiągalne, istotne i określone w czasie. 
Trzeba będzie również odłożyć pieniądze na działania marketingowe. Pozycje takie jak będą musiały być uwzględnione w budżecie marketingowym. 

  • rozwój i utrzymanie strony internetowej 
  • podejście do optymalizacji pod kątem wyszukiwarek 
  • Materiał promocyjny branding projekt i druk (wizytówki, broszury, oznakowanie, itp.) 
  • reklama 
  • sponsoring i darowizny 
  • Rekrutacja pracowników do prowadzenia działań marketingowych. 

WSKAZÓWKA: Jako ogólna wytyczna, marketing powinien stanowić od trzech do pięciu procent bieżącej lub prognozowanej rocznej sprzedaży. Jeśli Twoja firma jest młoda, być może na początku będziesz musiał zainwestować więcej środków w stworzenie profilu działalności. 

Zadbaj o zadowolenie swoich lojalnych klientów. 

Ponieważ klienci są kluczem do sukcesu firmy, bardzo ważne jest, aby dbać i promować ich lojalność. Zapewnienie doskonałej obsługi klienta może sprawić, że klienci będą do nas wracać i wyróżniać Cię na tle konkurencji. 
Wśród strategii zwiększania lojalności konsumentów znajdują się m.in: 

  • częste nawiązywanie kontaktu z konsumentami za pośrednictwem mediów społecznościowych, blogów lub e-newsów prowadzenie działań posprzedażowych przekraczanie "dodatkowej mili" i zapewnianie korzyści, które przewyższają pierwotne oczekiwania wykorzystywanie komentarzy i skarg jako szansy na poprawę obsługi 
  • Klienci powinni być wysłuchani, a pracownicy przeszkoleni w zakresie obsługi klienta i podstawowych technik sprzedaży. 
  • Obserwuj i oceniaj 
  • Niezwykle ważne jest regularne monitorowanie i ocena działań marketingowych, aby sprawdzić, czy przynoszą one oczekiwane rezultaty, takie jak wzrost sprzedaży. Na początek powinieneś oceniać swój plan marketingowy co trzy miesiące, aby upewnić się, że Twoje wysiłki są zgodne z Twoją strategią. W miarę rozwoju firmy należy weryfikować strategię za każdym razem, gdy wprowadzamy na rynek nowy produkt lub usługę, gdy na rynku pojawia się nowy konkurent lub gdy pojawia się problem dotyczący branży. 

Działania monitorujące mogą obejmować comiesięczną ocenę wyników sprzedaży lub śledzenie zachowań konsumentów w trakcie kampanii reklamowej. Można również skorzystać z darmowych narzędzi analitycznych, aby ocenić skuteczność działań w mediach społecznościowych lub na stronie internetowej. 

Podsumowanie wpisu "marketing w przedsiębiorstwie" 

Jak widać, skuteczny marketing w przedsiębiorstwie ma pewne ramy. Celem jest, aby konsument był zadowolony, a każdy instrument ma strategiczny zakres. Marketingowcy muszą być zdolni do adaptacji, aby odnieść sukces w świecie sprzedaży produktów i usług. Pierwszym krokiem jest ocena poszczególnych narzędzi marketingowych w celu spersonalizowania celów promocji i posiadania konkretnego rynku odniesienia. 

Oczywiście, nie chcemy umniejszać znaczenia marki w działaniach marketingowych czy public relations. Ważne jest, abyś utrzymał swoją pozycję rynkową i był przygotowany na zaspokojenie wymagań swoich klientów. 

Czy obecna strategia marketingowa firmy pozwala na spełnienie wymagań grupy docelowej i w rezultacie na generowanie zysków?

 

Zobacz również: 

Nasza oferta: