Profil klienta
Splendore to hurtownia kosmetyków, akcesoriów i mebli kosmetycznych przeznaczonych głównie dla profesjonalistów: fryzjerów i kosmetyczek. Oferta jest bogata, ceny konkurencyjne – nic tylko cieszyć się z zarobków ze sprzedaży w internecie. Przynajmniej do czasu.
Zmiany… ale czy na lepsze?
Stary sklep Splendore nie zachwycał ani designem, ani strukturą, ani intuicyjną nawigacją. Nie spełniał także potrzeb użytkowników, nierzadko zaprzeczając zasadom UI i UX. Stąd też decyzja właściciela o odświeżeniu wizerunku i zainwestowaniu w nowy sklep internetowy. Brzmi dobrze, prawda? Niestety nie do końca. Chwilę po tym, jak sklep stanął na nowym silniku, ruch organiczny praktycznie przestał istnieć. I tu wkroczyliśmy my!
Zakres działań
- konsulting i audyt strony po stracie pozycji spowodowanej przepięciem sklepu na nowy silnik i stracie pozycji
Co zrobiliśmy?
Zmiana struktury i silnika sklepu to poważna sprawa i… prosty przepis na tragedię, jeśli nie podejdzie się do sprawy z głową. Nie wchodząc zbytnio w techniczne szczegóły, musisz pamiętać o dwóch najważniejszych rzeczach: stworzeniu mapy przekierowań ze starych na nowe URLe oraz o zachowaniu znaczników meta, zwłaszcza tych, które dotychczas dobrze radziły sobie w Google.
Pamiętaj też, żeby poinformować firmę, która pozycjonuje twój sklep, zanim wprowadzisz zmiany. Gwarantujemy: olbrzymiej ilości problemów można uniknąć za pomocą jednego maila.
Co udało się osiągnąć?
Po wprowadzeniu zasugerowanych przez nas zmian, sklep nie tylko odzyskał utracone pozycje w wynikach wyszukiwania – zwiększyła się także liczba słów kluczowych, na które się wyświetla w Google. Efekty? Zadowolony klient, wzrost ruchu organicznego, większe zarobki i dobre perspektywy na przyszłość. A pomyśleć, że katastrofa wydawała się być tak blisko.
To skontaktuj się z nami