Słowo kluczowe (Keyword) (wyszukiwane hasło, zapytanie) - słowo lub wyrażenie używane podczas wyszukiwania online.
Liczba wyszukiwań (Search volume) - podstawowa miara słów kluczowych, która pokazuje liczbę wyszukiwań określonego słowa kluczowego w określonym przedziale czasowym (zwykle miesięcznie). Pamiętaj, że na popularność słów kluczowych może mieć wpływ sezonowość (np. „Oferty z okazji Czarnego Piątku”).
Trudność słowa kluczowego (Keyword difficulty) (poziom konkurencji) - oszacowanie, jak trudno byłoby uzyskać wysoką pozycję w rankingu dla słowa kluczowego w bezpłatnych wynikach wyszukiwania lub jak drogie byłoby pojawienie się w reklamach. Musisz przeanalizować poziom trudności, aby mądrze wybrać swoje bitwy.
Typ słowa kluczowego - Ważny atrybut, który można ocenić gołym okiem - jego długość.
Cel wyszukiwania - za każdym zapytaniem kryje się konkretna intencja, a kompetentne badanie słów kluczowych powinno nie tylko odpowiedzieć na to, czego ludzie szukają, ale także dlaczego. Oczywiście cel słowa kluczowego nie zawsze jest krystalicznie czysty, ale zwykle należy do jednej z czterech odrębnych kategorii:
Zrozumienie zamiaru wyszukiwania pomoże Ci wyświetlać odpowiednie strony odpowiednim odbiorcom. Na przykład osoba mająca zamiar transakcyjny nie przejmowałaby się stronami informacyjnymi i, przeciwnie, ktoś, kto szuka informacji, mógłby odstraszyć strona sprzedaży.
Ruch internetowy (Web traffic) - najprościej mówiąc, jest to przepływ odwiedzających witrynę. Jakość i ilość ruchu określają sukces strony internetowej lub strony. Istnieją różne sposoby dostępu do stron Twojej witryny, ale skupimy się na dwóch głównych źródłach ruchu, które wymagają badania słów kluczowych:
SEO (Search Engine Optimization) - proces zwiększania przychodów z ruchu w witrynie za pomocą bezpłatnych wyników wyszukiwania.
PPC (Pay per Click) - model reklamy internetowej służący do generowania ruchu na stronie za pomocą płatnych reklam (Google Ads). Wybór odpowiednich słów kluczowych jest niezbędny do sukcesu kampanii PPC. Istnieją trzy formy płatności:
CTR ( współczynnik klikalności ) - procent osób, które kliknęły reklamę lub link w wynikach wyszukiwania spośród wszystkich osób, które ją zobaczyły.
SERP (strona wyników wyszukiwania) - lista stron internetowych udostępnianych przez wyszukiwarkę dla zapytania.
Funkcja SERP - dodatkowa warstwa informacji lub kontekstu nad zwykłym wynikiem wyszukiwarki. Istnieje ogromna różnorodność funkcji SERP uruchamianych przez wszelkiego rodzaju słowa kluczowe.