Klienci w sieci są coraz bardziej wymagający, a ponadto przyzwyczają się do tego, że sklepy WWW, w których zamawiają produkty są dopracowane, rozwijane, zapewniają mnóstwo funkcji, które ułatwiają korzystanie z nich. Jednym z elementów, którego nie powinno zabraknąć w Twojej witrynie, jeśli chcesz osiągnąć sukces, jest rich content. Co to oznacza, co daje i jak do tego podejść?
Rich content to bogata treść, ale co należy przez to rozumieć? Otóż mowa jest o atrakcyjnej karcie produktu, która zainteresuje internautę. To alternatywa dla zwyczajnego opisu z wymienionymi parametrami i niskiej jakości zdjęciami. Takie podejście oczywiście nie jest nowością – budowanie ciekawej karty produktu w przypadku popularnych sklepów jest od dawna normą. Fragment takiego opisu widać poniżej.
Źródło: https://www.mediaexpert.pl/agd/pralki-i-suszarki/pralki/pralka-bosch-wan282mspl
Uwagę internauty można przykuć na różne sposoby. I tak na kartach produktowych znajdziesz infografiki, tabele porównawcze, filmy, wysokiej jakości zdjęcia. Zatem w takim przypadku odbiorca uzyska pełną informację na temat artykułu, zobaczy, jak wygląda on z różnych stron, będzie w stanie porównać go z innymi propozycjami i podjąć świadomą decyzję. Poza kwestią zachęcenia internauty do zakupu bogate karty produktowe mają też inny cel. Otóż, jeśli klient doskonale pozna dany artykuł przed zakupem, będzie świadomy jego wyglądu, parametrów, możliwości, to mniejsze jest prawdopodobieństwo, że zdecyduje się na zwrot towaru. Tym samym można zmniejszyć liczbę odstąpień od umowy.
Źródło: https://www.soocial.com/ecommerce-return-statistics/
Wskaźnik zwrotów uzależniony jest od branży i najwyższy jest w przypadku odzieży i obuwia. Najniższy zaś według wyników badania pokazanych na powyższym screenie dla rzeczy przeznaczonych dla zwierząt.
Jednym z pierwszych dużych graczy, który wprowadził w swojej witrynie rozbudowane opisy produktów był Amazon. Przygotowano zestaw wytycznych, na podstawie których sprzedawcy mieli tworzyć content dla swoich artykułów. Choć jest to działanie czasochłonne i przygotowanie materiałów wymaga zaangażowania, poświęcenia i wsparcia specjalistów, to zdecydowanie warto się go podjąć.
Istnieje wiele sposobów na budowanie atrakcyjnych kart produktowych, chociaż najczęściej napotkasz w nich na dokładnie te same elementy. Wnioski mogą się nasuwać same: skoro wszystkie rozbudowane sklepy decydują się na takie działania, to zapewne są one skuteczne i sam też powinieneś podjąć taki krok. Co zatem należy wdrożyć?
Content, który jest ciekawy dla internauty, to z pewnością nie taki, który jest wyłącznie ścianą tekstu. Zainteresowany ma się jak najwięcej dowiedzieć na temat oferty, powinna być ona atrakcyjnie zaprezentowana. Taki efekt możesz uzyskać poprzez zastosowanie elementów, takich jak:
Źródło: https://www.neonet.pl/lodowki-i-zamrazarki/beko-rcna406e40zxbn.html?snrai_campaign=0JrI8xbAQRqJ
Źródło: https://www.x-kom.pl/p/566366-smartfon-telefon-xiaomi-redmi-note-9-pro-6-64gb-grey.html
Źródło: https://www.euro.com.pl/ekspresy-cisnieniowe/siemens-eq-6-plus-s700-te657319rw.bhtml
Źródło: https://www.mediaexpert.pl/rowery/hulajnogi/hulajnogi-elektryczne/hulajnoga-elektryczna-xiaomi-mi-essential-czarny-1
Źródło: https://www.euro.com.pl/ekspresy-cisnieniowe/sencor-ses-8020np.bhtml
Źródło: https://www.mediaexpert.pl/rowery/hulajnogi/hulajnogi-elektryczne/hulajnoga-elektryczna-xiaomi-mi-essential-czarny-1
Trudno doszukiwać się wad postawienia w e-commerce na rich content, natomiast należy wspomnieć o czasochłonności tych działań. Przygotowanie unikatowych treści, dodanie wszystkich materiałów i poukładanie ich wymaga poświęcenia czasu, ale warto to zrobić. Oto korzyści, które wynikają z takich prac:
Wdrożenie w sklepie bogatych stron produktowych to zdecydowanie słuszny krok, bez względu na to, w jakiej branży działasz i jak dużą masz konkurencję. Jeśli zastanawiasz się, czy postawienie na rich content ma sens, to przemyśl, jak sam podchodzisz do zakupów w sieci. Bardziej zainteresujesz się stroną rozbudowaną o zdjęcia i dodatkowe informacje czy witryną, w której znajdziesz tylko parametry produktu? Z pewnością w zdecydowanej większości przypadków wybierzesz tę pierwszą opcję. Dlatego – nie zastanawiaj się!