Szukasz zbioru porad SEO, które możesz łatwo wdrożyć, aby zwiększyć ranking serwisu WWW w wyszukiwarkach? Nie szukaj dalej.
Przygotowaliśmy listę kilkunastu wskazówek SEO i najlepszych praktyk. Są podzielone na sekcje logiczne, które obejmują różne aspekty optymalizacji pod kątem wyszukiwarek - od czynników na stronie po badania słów kluczowych, budowanie linków i wiele innych.
W przypadku większości porad znajdziesz także link do dalszego czytania, w tym oficjalne wytyczne Google (w stosownych przypadkach). Przygotowaliśmy także kilka najlepszych przewodników SEO w Internecie.
Badanie słów kluczowych powinno być punktem wyjścia dla każdej kampanii SEO .
Czemu? Bo jeśli nie wiesz, czego ludzie rzeczywiście szukają w twojej niszy, będziesz mógł liczyć na szczęście, zamiast na dane, podejmując decyzje. Aby rozpocząć, postępuj zgodnie ze wskazówkami dotyczącymi solidnych słów kluczowych poniżej.
Większość ludzi popełnia jeden z trzech błędów, jeśli chodzi o optymalizację na słowa kluczowe:
Te błędy można rozwiązać, pamiętając o tym, że każda strona w Twojej witrynie powinna być skierowana na jedno główne słowo kluczowe lub temat. Ważne jest również, aby unikać kierowania tego samego słowa kluczowego na wiele stron. Dzieje się tak dlatego, że Google zazwyczaj wybiera tylko jedną z tych stron i może to nie być ta, która twoim zdaniem powinna być najwyżej w rankingu!
Dobrym ćwiczeniem przy wyborze odpowiedniego słowa kluczowego jest po prostu wysłanie swojej strony do znajomego i pytanie "O czym jest ta strona?". Odpowiedź zazwyczaj zawiera najlepsze pomysły na słowa kluczowe i tematy. Następnie wpisujemy wytypowane słowa kluczowe w Google i patrzymy na wyniki wyszukiwania. Czemu? Ponieważ pomoże ci to zrozumieć, co - w oczach Google - jest najlepszym wynikiem dla danego słowa kluczowego. Jeśli większość wyników znacznie różni się od treści, które próbujesz przeanalizować, prawdopodobnie nie jest to prawidłowe słowo kluczowe do optymalizacji
Zrzut ekranu przedstawiający strony z 3 najwyższymi rankingami w Google dla słowa kluczowego "Kraków". Te wyniki znacznie różnią się treścią miedzy sobą, co oznacza, że nie jest to najlepsze słowo kluczowe do optymalizacji, zwłaszcza gdy chcemy wynajmować nocleg w Krakowie.
To samo dotyczy słów kluczowych z wieloma funkcjami SERP (np. Opisy fragmentów, reklamy Adwords, wyniki zakupów itp.).
Czasami możesz zauważyć szczególnie "mocne" słowo kluczowe podczas prowadzenia badań. Ale tylko dlatego, że słowo kluczowe ma bardzo duży wolumen, niekoniecznie oznacza, że będzie trafnie dobranym słowem, które przyniesie nam wartościowy ruch.
Musisz zastanowić się, jakie intencje ma użytkownik wpisując hasło do Google.
Przykład : "Google Analytics" na pierwszy rzut oka może wydawać się dobrym słowem kluczowym.
Przy prawie 2 milionach wyszukiwań miesięcznie jest tam na pewno DUŻO potencjału!
Ale…
Zdecydowana większość tych wyszukiwań to osoby, które chcą zalogować się do Google Analytics. Prawdopodobnie nie zauważą nawet strony na pozycji drugiej. Prawdopodobnie wyszukują Google Analytics co najmniej kilkanaście razy dziennie, żeby się zalogować.
Koniec końców szukasz słów kluczowych, które przyniosą wartość Twojej firmie (np. przyciągające ruch, który zamieni się w potencjalnych klientów). Dlatego musisz optymalizować serwis na słowa kluczowe z odpowiednią intencją, np. zamiast frazy "meble" lepiej wybrać "meble do salonu".
Oto kilka pytań, które pomogą zidentyfikować potencjalne mocne słowa, których nie opłaca się pozycjonować:
Jeśli odpowiedź na którekolwiek z tych pytań brzmi "nie", od razu odpuść sobie tę frazę.
Prowadzisz nową stronę internetową lub Twoja strona ma niski autorytet, bo nigdy nikt się stroną nie zajmował?
Jeśli tak, to będzie Ci trudniej zaistnieć na konkurencyjne słowa kluczowe.
Oczywiście, można od razu zoptymalizować i pozycjonować stronę na ciężkie frazy, ale nie będzie to łatwe i będzie długo trwało. W związku z tym sensowne jest najpierw kierowanie na mniej konkurencyjne słowa kluczowe, tzn. słowa z długiego ogona.
To jest najszybszy sposób na zwiększenie ruchu z wyszukiwania. Zamiast walczyć o frazę "pozycjonowanie" lepiej zacząć od
W rzeczywistości możesz to zrobić w kilka sekund dzięki Ahrefs .
Wystarczy wpisać domenę konkurenta, a następnie przejść do raportu "Organiczne słowa kluczowe".
Otrzymasz listę wszystkich najważniejszych słów kluczowych, dla których twoi konkurenci są obecnie w rankingu. Następnie zgodnie z punktem 2, czyli "unikaj mocnego słowa" analizujemy frazy pod własną witrynę. Czy jest sens walczyć o frazę np. "whitepress", skoro intencją większości wyszukujących będzie zalogowanie się do panelu, a nie poczytanie opinii czy toturiala.
Potencjalny ruchu dla docelowego słowa kluczowego będącego na pozycji TOP1 można sprawdzić w Ahrefs. Przykład: słowo kluczowe "pozycjonowanie stron" ma średnią liczbę wyszukań 5700
Wiemy już jak przeprowadzić badanie słów kluczowych i ten etap optymalizacji mamy już za sobą.
Teraz nadszedł czas, aby stworzyć trochę treści wokół tych słów kluczowych.
Jest to prawdopodobnie najważniejszy aspekt SEO .
Przecież nie możesz rankować, jeśli nie masz zawartości! No dobra, nie możesz rankować WHS, my z BHS nie mamy z tym problemu ;)
Tworzenie SEO treści to coś więcej niż umieszczanie kilku słów na stronie, lub kupno artykułu za 10zł. I można na ten temat napisać wiele poradników, np.:
Po krótce i nie wdając się w szczegóły: spraw, aby Twoja treść była łatwa do przeczytania i streszczania!
Nie ma nic gorszego niż kliknięcie wyniku wyszukiwania i trafienie na dużą, straszną ścianą tekstu. Powinieneś takich niespodzianek dla użytkowników unikać za wszelką cenę.
Oto kilka wskazówek, które sprawią, że Twój tekst będzie pouczający, jasny i czytelny:
Nie daj się nabrać na odwieczny mit, że "dłuższa treść jest lepsza dla optymalizacji i pozycjonowania strony".
Nie zawsze tak jest.
Jeśli coś powinno być krótkie... niech to będzie krótkie.
Główne słowo kluczowej powinno się znaleźć w tytule, URL, H1 oraz paru zdaniach w treści. Tutaj odsyłam od artykuł "Podstawowy wzór na optymalizację strony".
Upewnij się, że każda strona Twojej witryny ma unikatowy tag tytułu i że Twoje główne słowo kluczowe jest uwzględnione tylko raz.
Siedzisz na pozycji 3 w wynikach wyszukiwania i chcesz zdobyć dodatkowe kliknięcia?
Wystarczy że Twój tytuł będzie magnesem dla poszukiwaczy.
Spraw, by był atrakcyjny, przyciągał uwagę, wyzwalał emocje.
Jeśli potrzebujesz pomysłów na to, co działa, to spójrz na "Newsweek Polska". Ci goście mają bardzo wysoki współczynnikach klikalności.
Jeśli wszystkie tytuły stron w twojej niszy są podobne, to zrobienie czegoś innego może sprawić, że Twoje tytuły wyróżnią się w SERP-ach. A wyróżnianie się może przynieść ci dodatkowe kliknięcia.
Twoja witryna powinna działać w szerokim zakresie urządzeń, systemów operacyjnych i rozmiarów ekranu.
Oznacza to bycie zoptymalizowanym pod kątem komputerów, tabletów, komórek oraz najbardziej popularnych przeglądarek.
Wyszukiwarka obrazów Google może generować duży ruch w Twojej witrynie.
Jest to szczególnie prawdziwe w przypadku firm prowadzących działalność e-commerce.
Czemu? Ponieważ wiele osób rozpoczyna badania od przeglądania zdjęć Google, a nie od zwykłego wyszukiwania w Google.
Optymalizacja obrazków polega na dodaniu opisu tego, co zawiera obrazek w tagu ALT oraz zmianie nazwy obrazka na słowo kluczowe, przykład:
Prawidłowy: img src="lista_wytycznych_optymalizacje_strony_internetowej.jpg" alt="wzór na audyt strony internetowej"
Zły: img src="1550111.jpg" alt""
Należy również upewnić się, że obrazy są skompresowane i zoptymalizowane tak, aby można je było pobrać tak szybko, jak to możliwe.
Czemu? Ponieważ jest to czynnik rankingowy nie tylko w Wyszukiwarce grafiki Google, ale także w zwykłym wyszukiwaniu.
Jak podaje Google, szybkość ładowania strony jest czynnikiem rankingowym, ale nawet gdyby nie była, warto byłoby optymalizować strony pod względem prędkości wczytywania; szybka strona zmniejsza współczynnik odrzuceń.
Zapewne nie raz zamknęliście stronę po 5s czekana aż się wczyta
Możesz przetestować aktualną prędkość ładowania swoich witryn w Google Pagespeed Insights, lecz ja polecam Pingdom
Wyszukiwanie organiczne jest bardziej konkurencyjne niż kiedykolwiek wcześniej. Dlatego ważne jest, aby zrobić wszystko, co w Twojej mocy, aby wyróżnić się w wynikach wyszukiwania i uzyskać dodatkowe kliknięcia. Tutaj z pomocą przychodzą nam Rich Snippets
Rich Snippets (opisy rozszerzone) to opisowe znaczniki HTML , które pomagają wyszukiwarkom lepiej zrozumieć zawartość strony internetowej.
Jeśli chodzi o pozycjonowanie stron, to linki są nadal największym priorytetem.
Można śmiało porównać, że nawet najbardziej bajerancki samochód wyposażony w milion gadżetów nie ruszy z miejsca bez paliwa, a to właśnie linki są paliwem dla Twojej strony internetowej.
Tak więc, jeśli chcesz pozycjonować stronę w wyszukiwarce Google, będziesz musiał zdobywać linki!
Niestety WIELKIE treści nie wystarczą!
Najważniejsze wskazówki dotyczących budowania linków, które pomogą Ci zacząć.
Umieść linki w miejscach, w których jest konkurencja (to one spowodowały miedzy innymi, że konkurencja jest widoczna).
Tutaj z pomocą przychodzi Ahrefs, który wyszukuje miejscówki, w których jest konkurencja, a nas tam jeszcze nie ma.
Wynik tego porównania znalazł 139 domen, które linkują do szymonslowik.pl, ale nie linkują do xann.pl, więc na start mamy już co robić
Inne sposoby na zdobywanie linków to:
Techniczne SEO jest obecnie najważniejszym etapem przy pozycjonowaniu strony, owszem można pozycjonować stronę bez jej optymalizacji, ale jest to droga przez mękę, a efekty są też dużo mniejsze.
Poniżej omówimy niektóre z elementów technicznego SEO, a po całość odsyłam tutaj: Techniczne SEO, czyli 50 czynników na jakie audytujemy podstronę
http://www.yoursite.com/url
http://yoursite.com/url
jako dwie oddzielne i powielone strony, można śmiało powiedzieć duplicate content.
Wybierz więc WWW lub bez-WWW i przekieruj 301 adres, którego nie używasz na ten, co używasz.
Zawsze używaj przekierowań 301, aby przenosić strony 404 na nowe adresy URL.
Kiedyś przekierowanie 301 traciło trochę "link juice", ale Google niedawno potwierdził, że 301 teraz przekazują pełną wartość linku.
Należy zainstalować certyfikat SSL. Google daje niewielką przewagę w rankingu stronom dostępnym za pośrednictwem protokołu HTTPS i prawdopodobnie jest to jeden z współczynników rankingowych, co potwierdzają liczne przepięcia stron na SSL.
Struktura linkowania wewnętrznego powinna być maksymalnie do 3 poziomu, tzn. użytkownik powinien w trzech klikach dostać się do każdej treści, którą chce znaleźć
C.D.N ;)