Reklama Google Ads dla wielu biznesów jest jednym z kluczowych źródeł dobrze konwertującego ruchu. Nie jest jednak tak, że kampania zrealizowana za pomocą tego systemu w każdym przypadku będzie rentowna. To zależy od wielu czynników, a znaczenie ma m.in. to, jakie przygotujesz treści reklam. O czym powinieneś pamiętać, projektując je?
Z raportu Nowy świat e-commerce przygotowanego przez platformę Shoper wynika, że reklama w wyszukiwarce była drugim największym źródłem ruchu dla sklepów, które na niej działają. Pamiętajmy jednak, że Google Ads to nie tylko możliwość prowadzenia kampanii w wynikach wyszukiwania – reklamy mogą pojawiać się m.in. na stronach należących do sieci reklamowej, czyli w praktyce na tysiącach mniej i bardziej popularnych w Polsce witryn.
Źródło: https://www.shoper.pl/static/raporty/Shoper-Raport-2020.pdf
Najczęściej konkurencja w poszczególnych branżach jest bardzo duża, a jeśli zależy nam na rentowności kampanii, to powinniśmy starać się ją wciąż optymalizować, biorąc pod uwagę przeróżne kwestie. Jednym z ważnych czynników są treści reklam tekstowych. Na każdą jej część masz do wykorzystania ograniczoną liczbę znaków, a w dodatku musisz tworzyć je, mając na uwadze zasady Google Ads. Jeśli poświęcisz czas na optymalizację nagłówków i opisów, to możesz uzyskać efekt w postaci wyższego CTR, niższego CPC, zaoszczędzonych środków w ramach budżetu reklamowego, co w praktyce oznacza, że Twoja kampania będzie bardziej rentowna.
Przygotowanie tych treści może się wydawać proste, ale pamiętaj, że w Google Ads musisz radzić sobie z konkurencją. Na dane zapytanie mogą wyświetlić się nawet 4 reklamy, a Twoim zadaniem jest pojawienie się na pierwszej pozycji wśród nich i jednocześnie uzyskanie wyższej klikalności od konkurencji.
W Google Ads możesz dodać reklamę rozszerzoną, która składa się z 3 nagłówków i 2 linijek tekstu. Te nagłówki mogą mieć do 30 zzs, natomiast owe linijki tekstu do 90 zzs.
Jest również reklama elastyczna, w której możesz dodać do 15 nagłówków po 30 zzs i 4 linijki tekstu po 90 zzs. Nie jednak tak, że w wynikach wyszukiwania wyświetli się ten cały content. Algorytm wybiera z nich te, które wyświetli. Na którą z tych reklam warto stawiać? Elastyczna jest dobrym pomysłem wtedy, gdy nie jest istotne, które linijki wyświetlą się w poszczególnych przypadkach – mogą to być dowolne kombinacje. Standardowa reklama rozszerzona daje Ci nad tym kontrolę, ale nawet wtedy nie masz pewności, że Google pokaże wszystkie 3 nagłówki – algorytm może wybrać np. tylko 2.
Oto, o czym powinieneś pamiętać, tworząc treści do reklam Google Ads.
Wiesz już, z ilu znaków mogą się składać poszczególne pola w reklamie – w każdym przypadku staraj się wypełnić wszystkie nagłówki i pola na treść. Kolejna kwestia – staraj się maksymalnie wykorzystać dostępne miejsce. Nie oznacza to, że masz w nieskończoność szukać sposobu na to, aby nagłówek miał dokładnie 30 zzs. Po prostu staraj się maksymalnie zbliżyć do takiej długości, bo w przeciwnym wypadku marnujesz potencjał. Optymalne wykorzystanie powoduje, że reklama jest lepiej widoczna i zajmuje więcej miejsca.
Zwróć uwagę internautów na wyjątkową propozycję, aktualną promocję, którą przygotowałeś dla wszystkich lub wybranych klientów. Dla odbiorcy to może być znakomity argument do kliknięcia reklamy i zapoznania się z ofertą. Propozycja jest ograniczona czasowo? Koniecznie o tym wspomnij.
Zanim dodasz swoją reklamę, zobacz, jakie treści wykorzystują inne firmy z Twojej branży. Nie chodzi o to, abyś kopiował ich działania – natomiast może Ci przyjść do głowy odpowiedni kierunek i wpadniesz na pomysł, jak jeszcze lepiej zrealizować tę kampanię, wykorzystać jeszcze lepsze treści.
Staraj się zasugerować odbiorcy podjęcie określonych kroków. Przykładowe teksty, które mogą się sprawdzić, to „Dowiedz się więcej”, „Skorzystaj ze zniżki 50%” czy też „Sprawdź”. Celem takich treści jest oczywiście zwiększenie CTR.
Niezgodne z zasadami Google Ads jest dodawanie treści reklam pisanych wielkimi literami, ale nic nie stoi na przeszkodzie, aby każde słowo zaczynało się od wielkiej litery. To kolejny sposób na przyciągnięcie uwagi, który zresztą jest praktykowany.
Podziel odbiorców na segmenty i przygotuj reklamy przeznaczone specjalnie dla nich. W każdym przypadku treść, która będzie skuteczna, może się okazać nieco inna. Przyjrzyj się temu, na jakie kwestie szczególnie zwracają uwagę dani odbiorcy, co jest dla nich istotne? I tę właśnie kwestię staraj się podkreślić w reklamie.
Zwróć uwagę internauty na to, co zyska, jeśli skorzysta z Twojej oferty. Dobrym przykładem jest komunikat „Twoje dziecko będzie mówiło płynnie po angielsku”. Następnie pojawia się kolejna zachęta „Wypróbuj na darmowej lekcji próbnej”.
Chcesz mówić płynnie po angielsku? Chcesz otworzyć sklep internetowy? Jeśli właśnie o tym myśli internauta, to kiedy zobaczy taki komunikat, może mu przyjść do głowy, że potrzebuje Twojej oferty. To kolejny sposób na poprawę CTR.
60 proc. rabatu, 3 sztuki w cenie 2, naucz się 4 razy szybciej, 60 minut konsultacji za darmo – to tylko przykładowe komunikaty, które możesz wykorzystać, aby przykuwać uwagę internauty. Korzystanie z liczb w treści reklam jest również bardzo popularną i skuteczną taktyką. Oczywiście przekaz musi być zgodny z prawdą.
Nawet jeśli zadowalają Cię wyniki, które osiągasz dzięki danej reklamie, to nie oznacza, że nie może być lepiej. Optymalnie, abyś w każdym przypadku testował 3 jej wersje – to już podstawa do tego, abyś znalazł tę najskuteczniejszą.
W adresie URL warto umieścić słowo kluczowe zbliżone do tego, którego używasz w reklamie. Staraj się jak najlepiej dopasować do zapytań, które są wysyłane do Google przez internautów.
Internauta powinien znaleźć pod adresem URL, na który trafił, te treści, których szukał – zobaczył je zapewne w treści reklamy. Nie może być tak, że informowałeś o atrakcyjnej promocji, określonym rabacie, ale po zapoznaniu się z witryną okazuje się, że takiej oferty po prostu nie ma.
Są takie, które skutecznie przyciągają internautów, zachęcają do zapoznania się z ofertą. Takich słów jest wiele. Oczywistym wydaje się słowo „darmowy” – wszyscy przecież lubimy coś dostawać bez opłat. Inne, które mogą przynieść różnicę, to „wypróbuj”, „dowiedz się”, „znajdź” czy „szybko”. Internauci lubią również, kiedy pisze się do nich, zwraca się na ty, a nie ogólnikowo do wszystkich.
Mało prawdopodobne, że uda Ci się stworzyć najlepszą reklamę za pierwszym razem i ona będzie osiągać najlepsze wyniki. Powinieneś testować różne przekazy, a następnie porównywać osiągane wyniki. Nie spoczywaj na laurach – niemal zawsze da się coś poprawić, a to oznacza, że uzyskasz wyższy CTR, niższy CPC i po prostu kampania może być bardziej efektywna.