Przedsiębiorcy próbują poprawiać sprzedaż w e-commerce na różne sposoby. Jedni wdrażają zaawansowane strategie SEO z perspektywą długofalowego rozwoju, inni bazują wyłącznie na kampaniach Google Ads, a niektórzy rozwijają wizytówkę Google Moja Firma (jeśli mają stacjonarną siedzibę), płacą influencerom za promowanie ich sklepu, tworzą artykuły sponsorowane lub wykorzystują e-mail marketing. W dzisiejszym artykule przedstawimy sposoby marketingu w sklepie internetowym e-commerce i podpowiemy, która metoda jest najbardziej opłacalna z biznesowego punktu widzenia. Zapraszamy do lektury!
Źródło: https://www.freepik.com/free-photo/group-diverse-people-having-business-meeting_2894621.htm
Jakie są najskuteczniejsze sposoby promowania sklepu internetowego?
1. SEO
SEO (z ang. Search Engine Optimization) to proces mający na celu wypromowanie sklepu internetowego za pomocą organicznych (czyli bezpłatnych) wyników wyszukiwania. Działania wchodzące w skład pozycjonowania to między innymi optymalizacja contentu, optymalizacja techniczna oraz link-building.
Efekty SEO w e-commerce są zazwyczaj zauważalne po kilku miesiącach w postaci zwiększonego ruchu z wyszukiwarek i po mniej więcej roku w postaci dodatkowych klientów zasilających budżet wybranego przedsiębiorstwa. Poniżej omawiamy najważniejsze elementy wchodzące w skład SEO.
A. Optymalizacja contentu
Pozycjonowanie sklepów internetowych opieramy w pierwszej kolejności na optymalizacji contentu. O co dokładnie chodzi? Otóż obsługując naszych klientów e-commerce dbamy o merytorykę, wysoką jakość oraz dostosowanie do wyszukiwarek wszystkich treści dostępnych w ich serwisie. Są to m.in.:
- opisy kategorii,
- opisy produktów,
- content na landing page’u,
- treści w głównych zakładkach (np. „O firmie”, „Produkty”, „Kontakt”),
- wpisy blogowe.
W celu optymalizacji SEO powyższe treści rozbudowujemy o grafiki, infografiki oraz video pomocne potencjalnym klientom, a także o elementy CTA zachęcające ich do dokonania pożądanej konwersji (np. zakupu produktu, skorzystania z newslettera, odbioru darmowego e-booka).
Źródło: https://www.freepik.com/free-photo/young-millennial-student-searches-information-homework-writes-down-necessary-content-textbook-prepare-project-it-topic_13299893.htm#query=content&position=3&from_view=search
Aktualizujemy również struktury dostępnych tekstów, rozbudowując je o nagłówki, wypunktowania, wylistowania czy tabelki. Dokonujemy dodatkowo ich korekty pod względem stylistycznym, fleksyjnym oraz ortograficznym, aby internauci rozumieli i sprawnie czytali dostępny content.
Sprawdzamy także duplikację – Google wtedy szybciej indeksuje konkretne podstrony. Wzmacniamy również linkowanie wewnętrzne i nasycamy teksty słowami kluczowymi w sposób naturalny – żeby dobrze się pozycjonowały i były wartościowe zarówno w oczach Google, jak i użytkowników zainteresowanych ofertą.
B. Optymalizacja techniczna
Optymalizacja techniczna to nieco bardziej zaawansowane działania wykonywane przez specjalistów ds. SEO oraz web developerów. W tym przypadku dbamy o wydajność sklepów internetowych naszych klientów, ich responsywność oraz ogólną użyteczność (UX), na którą wpływają również czynniki Core Web Vitals – czyli LCP, FID i CLS. Odpowiadają one kolejno za szybkość wyrenderowania kluczowych treści, czas interakcji internauty z witryną oraz przesunięcia w pierwszej fazie ładowania strony.
Co jeszcze wchodzi w skład technicznego SEO?
- dodanie i edycja mapy strony (sitemap.xml) oraz pliku robots.txt;
- opracowanie przyjaznych adresów URL (tzw. adresy user-friendly);
- optymalizacja meta tagów;
- rekonstrukcja kodu HTML i CSS witryny;
- utworzenie niezbędnych przekierowań (np. przekierowania 301, 303).
W skład technicznego SEO wchodzi dodatkowo optymalizacja i rozbudowanie meta tagów (meta title oraz description). Pierwszy z nich odpowiada za tytuł serwisu, realnie wpływając na pozycjonowanie (jest uwzględniany jako czynnik rankingowy podczas wartościowania witryny przez roboty Google’a). Drugi natomiast – tag opisowy krótko przedstawia, co użytkownik może znaleźć, wchodząc na daną podstronę.
Biorąc pod uwagę aktualne standardy, do technicznego SEO zaliczamy również wdrożenie certyfikatu SSL.Jest to absolutny must-have, jeśli obsługujemy płatności internetowe. Wzbudzi zaufanie i spowoduje, że użytkownicy nie będą wahać się odnośnie bezpieczeństwa zakupu (klienci naprawdę na to zwracają uwagę).
Źródło: https://www.freepik.com/free-vector/futuristic-lock-shield-protection_16397418.htm#query=SSL&position=7&from_view=search
C. Link-building
Link-building to fundamentalny element pozycjonowania. Aktualnie rekomendujemy pozyskiwać wyłącznie wartościowe odnośniki z rzetelnych, niezaspamowanych źródeł. W Xann dywersyfikujemy linki bazując na własnych zapleczach, wpisach gościnnych oraz case study. Naszym klientom polecamy również zastanowić się nad link-buildingiem z wysokiej jakości serwisów ogłoszeniowych (typu OLX) oraz forów związanych tematycznie z branżą, w której działają.
2. Kampanie Google Ads
Kampanie Google Ads (dawniej AdWords) pozwalają dywersyfikować ruch, dają natychmiastowe efekty i są efektywne nawet od kilkunastu złotych dziennie. Niezależnie, czy działasz na skalę ogólnopolską, czy światową – kampanie PPC (z ang. Pay Per Click) od Google’a okażą się „strzałem w dziesiątkę”. Mają tylko jeden minus, bowiem są wydajne wyłącznie wtedy, gdy za nie płacisz. Jeśli przestaniesz, znikasz z wyszukiwarki.
Jakie formaty reklamowe udostępnia Google Ads?
- reklamy tekstowe,
- reklamy aplikacji,
- reklamy produktowe,
- reklamy elastyczne,
- reklamy graficzne.
Kampanie oferowane przez giganta z Mountain View możemy kierować na wybrane słowa kluczowe, urządzenia, miejsca docelowe, tematy, język i lokalizacje lub konkretnych odbiorców, w zależności od naszych preferencji, a także indywidualnych założeń projektowych.
Chcesz poprawić skuteczność kampanii Google Ads? Zainwestuj w profesjonalny audyt Google AdWords. Porozmawiajmy merytorycznie o PPC Twojego e-commerce. Skontaktuj się z nami.
3. Płatne reklamy w mediach społecznościowych
Płatne reklamy w mediach społecznościowych (inaczej Social Media Marketing) to kampanie PPC podobne technicznie do Google Ads. Pozwalają one promować firmy, usługi, produkty, czy nawet idee na Facebooku, Instagramie, Linkedinie, Tik Toku lub Twitterze (w zależności od wybranego medium reklamowego).
Naszym zdaniem Facebook Ads w połączeniu z popularnym „Pikselem” jest TOP 1, jeśli chodzi o możliwości promocji w Social Mediach. Otóż w przeciwieństwie do Google Ads, serwis Facebook pozwala nam kreować grupy niestandardowych odbiorców umożliwiających dotarcie do społeczności, która:
- włożyła produkt do koszyka, ale nie sfinalizowała zamówienia;
- obejrzała opublikowany film na Fanpage w 90%;
- zakupiła w przeszłości konkretne produkty.
Źródło (PREMIUM): https://www.freepik.com/premium-photo/attracting-emoji-love-star-comment-icon-with-huge-magnet-social-media-marketing_10797114.htm#query=marketing&position=5&from_view=search
Warto również wspomnieć, iż Facebook pozwala stworzyć również grupę docelową, która jest podobna między innymi zachowaniem i demografią do klientów korzystających w przeszłości z wybranej oferty e-commerce, ale nigdy nie kupiła nic z Twojego sklepu internetowego.
4. E-mail marketing
Uważamy, że e-mail marketing powinien być dodatkowym kanałem marketingowym w sklepie internetowym e-commerce. Otóż mailing sprzyja indywidualnym treściom, mającym jednocześnie za zadanie przekazać informacje jak największej liczbie osób. Mogą to być m.in.:
- nowe godziny funkcjonowania sklepu;
- sezonowe promocje i wyprzedaże;
- niespodziewane awarie;
- szczegóły dotyczące nowych produktów;
- materiały edukacyjne (np. newslettery, darmowe e-booki, zdalne szkolenia).
Źródło: https://www.freepik.com/free-photo/hand-tounching-laptop-many-envelopes_926672.htm#query=mail&position=9&from_view=search
Tworząc kampanie e-mail marketingowe rekomendujemy zwrócić szczególną uwagę na dopasowanie treści wiadomości do rzeczywistych potrzeb klientów, które mogą ich zainteresować, a dodatkowo wzbudzić chęć skorzystania z oferty. Warto także dodać elementy poprawiające tzw. współczynnik klikalności. W tym przypadku dobrze sprawdzają się przyciski wzywające do działania, czyli CTA, przykładowo:
- „Wejdź tutaj”;
- „Kup teraz”;
- „Sprawdź naszą ofertę”;
- „Zarezerwuj ten produkt”;
- „Skorzystaj z promocji”.
Dobrym rozwiązaniem do zwiększenia stopnia pożądanej konwersji jest wykorzystanie analityki internetowej. Otóż w przypadku, gdy klient porzuci koszyk, powinniśmy zweryfikować, nad którym produktem spędził najwięcej czasu, a następnie wysłać mu mailowo przypomnienie o porzuconym koszyku, przykładowo z kodem rabatowym na darmową dostawę. Właśnie taki marketing praktykuje firma Motiondesk zajmująca się produkcją biurek. Jest to bardzo dobra okazja, biorąc pod uwagę, że dostarczenie biurka z ich siedziby do innego miasta kosztuje 99 zł.
5. Influencer marketing
Influencer marketing wyróżnia się licznymi korzyściami. Wzmacnia wizerunek marki poprzez synergię z wizerunkiem opłaconej osoby publicznej, pomaga zaistnieć wybranej marce w dodatkowych, często całkowicie nowych grupach docelowych (np. znacznie młodszych, niż obecni klienci), a co więcej – buduje zaufanie i renomę danego brandu.
® Zapamiętaj!
Aktualnie należy bardzo uważać, jakiemu celebrycie przekazujemy swoje produkty do promowania. Przed rozpoczęciem współpracy reklamowej z danym influencerem powinniśmy dokładnie przeanalizować jego historię w sieci, między innymi sprawdzając w jakim stopniu jest podatny na przysłowiowe dramy oraz jak działa w sytuacjach kryzysowych (czy potrafi przeprosić internautów, czy znika z sieci bez słowa).
6. Wizytówka Google Moja Firma
Wizytówka Google Moja Firma (z ang. Google My Business) to doskonała forma promocji dla sklepów internetowych dysponujących stacjonarną siedzibą oraz konkretnymi godzinami otwarcia. Wówczas okoliczni klienci, którym zależy na odbiorze osobistym łatwo znajdą wybrany sklep i do niego dotrą. Będą mogli również zapoznać się ze zdjęciami lokalu w środku i na zewnątrz.
Źródło: https://www.google.com
Wizytówka GMB umożliwia także dodanie numeru telefonu oraz adresu strony internetowej. Naszym zdaniem jest to jeden z kluczowych elementów wpływających na budowanie zaufania wśród odbiorców, ponieważ dodatkowo pozwala klientom wypowiedzieć się o konkretnym e-commerce w sekcji „Opinie”, a firmie umieszczać aktualności, które mogą śledzić użytkownicy w sekcji „Aktualności”.
7. Publikowanie artykułów sponsorowanych
Publikowanie artykułów sponsorowanych to forma promocji w sieci, która w połączeniu z link-buildingiem pozwala nie tylko pozyskać nowych klientów za pomocą wysokiej jakości treści z elementami ukrytej reklamy, ale również zwiększyć wartość witryny z punktu widzenia robotów Google’a. Content sponsorowany z produktem konkretnego sklepu internetowego e-commerce powinien być atrakcyjny wizualnie, merytoryczny i mieć charakter edukacyjny wyłącznie ze wzmiankami o danym produkcie.
® Zapamiętaj!
Reklama w artykule sponsorowanym powinna być dodatkiem, a nie głównym elementem contentowym.
Marketing w sklepie internetowym e-commerce – jak do tego podejść? Podsumowanie
Prawidłowo przeprowadzone działania marketingowe w sklepie internetowym e-commerce pozwalają zoptymalizować koszty reklamy, pozyskać stałych i opłacalnych klientów, a dodatkowo wzbudzić zaufanie i zbudować renomę marki w sieci. Osobiście polecamy w pierwszej kolejności zainwestować w pozycjonowanie stron www (łącznie z optymalizacją wizytówki Google), ponieważ proces ten przynosi długofalowe rezultaty. Kampanie Google Ads będą natomiast bardzo opłacalne na samym początku – równomiernie z działaniami SEO.
Źródło: https://www.freepik.com/free-photo/businesswoman-using-tablet-analysis-graph-company-finance-s_15975855.htm#query=seo&position=16&from_view=search
Dobrym uzupełnieniem fundamentalnych działań reklamowych (czyli pozycjonowania oraz kampanii Google) okaże się mailing, a także influencer marketing. Jeśli chodzi o rozłożenie budżetu, optymalne są proporcje 50% na pozycjonowanie (SEO), 30% na kampanie PPC (również Facebook Ads) i 20% na pozostałe procesy promocyjne.
FAQ – najczęstsze pytania i odpowiedzi
Poniżej przedstawiamy odpowiedzi na najczęstsze pytania w tematyce skutecznej promocji strony internetowej.
#1 Ile kosztuje pozycjonowanie?
Ceny za pozycjonowanie oscylują w granicach 2 000 – 3 000 zł miesięcznie. Tańsze rozwiązania (np. poniżej 1 000 zł) są zazwyczaj kompletnie nieopłacalne, ponieważ często jeden jakościowy artykuł sponsorowany z linkiem dofollow kosztuje ok. 300 zł, a w grę wchodzą także regularne audyty SEO, optymalizacja on-site i off-site oraz wynagrodzenie dla firmy.
W konsekwencji agencje marketingowe wyróżniające się bardzo niskimi cenami (poniżej 1 000 zł miesięcznie) prawdopodobnie korzystają z wątpliwej jakości źródeł do linkowania oraz początkujących specjalistów, którzy nie są doświadczeni we wdrażaniu niezbędnych działań optymalizacyjnych on-site i off-site. Cena za pozycjonowanie zależy również od wielkości danego e-commerce (chodzi o liczbę produktów i podstron), a także indywidualnych założeń projektowych.
#2 Ile kosztują płatne kampanie Google Ads?
Płatne kampanie Google Ads można rozpocząć już od kilkunastu złotych dziennie, w zależności od wybranych słów kluczowych. Z doświadczenia możemy stwierdzić, że minimalny miesięczny budżet na promocję PPC w Google powinien wynosić 600 zł miesięcznie (czyli 20 zł dziennie).
#3 Co wybrać – pozycjonowanie (SEO) czy Google Ads (PPC)?
PPC jest dobrym rozwiązaniem w przypadku nowych sklepów internetowych, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę z promocją online. Osobiście rekomendujemy wdrożyć płatne kampanie Google Ads równomiernie z pozycjonowaniem SEO i regularnie sprawdzać, jakie słowa kluczowe są w TOP 10 SERP-ów. Frazy, które znajdą się na pierwszej stronie wyszukiwarki w SEO powinniśmy usunąć z Google Ads, a na ich miejsce dodać nowe, które jeszcze nie zostały wypozycjonowane – w ten sposób przy identycznych nakładach finansowych będziemy notowali zauważalne wzrosty odwiedzin w serwisie, dodatkowych klientów oraz większy procent sfinalizowanych zakupów.
#4 Jakie narzędzia do analizy i optymalizacji treści wybrać?
Jednymi z najlepszych narzędzi do optymalizacji treści jest SurferSEO oraz Contadu. Jeśli chodzi o topowe instrumenty analityczne, polecamy Senuto (szczególnie dla właścicieli e-commerce), Ahrefs oraz Moz Pro.
#5 Jak weryfikować rezultaty podejmowanych działań marketingowych w e-commerce?
W celu zweryfikowania rezultatów podejmowanych działań marketingowych w e-commerce należy posłużyć się Google Analytics oraz Google Search Console. Narzędzia te (jeśli je poprawnie skonfigurowaliśmy) pozwalają badać między innymi konwersję zakupową, rzeczywisty ruch w serwisie, a nawet obszary odwiedzane przez internautów.
Z tego artykułu dowiedziałeś się:
- Jakie są najskuteczniejsze sposoby promowania sklepu internetowego?
- Czym jest pozycjonowanie?
- Jakie działania wchodzą w skład pozycjonowania?
- Ile kosztuje pozycjonowanie?
- Jakie formaty reklamowe udostępnia Google Ads?
- Ile kosztują płatne kampanie Google Ads?
- Dlaczego warto wykorzystać e-mail marketing do promocji swojego sklepu internetowego e-commerce?
- Jakimi korzyściami wyróżnia się influencer marketing?
- Na co pozwala wizytówka Google Moja Firma?
- Co wybrać – pozycjonowanie (SEO), czy Google Ads (PPC)?
- Jakie narzędzia do analizy i optymalizacji treści wybrać?
- Jak weryfikować rezultaty podejmowanych działań marketingowych e-commerce?
Źródła:
- https://searchengineland.com/guide/what-is-seo
- https://neilpatel.com/what-is-seo/
- https://developers.google.com/search/docs/beginner/seo-starter-guide
- https://johnsonjonesgroup.com/is-google-ads-worth-it/
- https://www.constantcontact.com/blog/is-google-ads-worth-it-for-small-businesses/
- https://www.wordstream.com/facebook-vs-google
- https://www.reliablesoft.net/is-google-ads-worth-it/
- https://blog.hootsuite.com/google-my-business/
- https://www.visitscotland.org/supporting-your-business/digital-skills/digital-essentials/google-my-business
- https://www.brightlocal.com/learn/google-my-business-complete-guide/
- https://www.innovationvisual.com/knowledge/why-is-google-my-business-important-for-your-business
marketing internetowy, marketing internetowy jak zaczac, marketing internetowy wikipedia, marketing internetowy usugi, rodzaje marketingu internetowego, narzedzia marketingu internetowego, marketing internetowy praca na czym polega, kampanie marketingowe, marketing szeptany, kampanie marketingowe, marketing szeptany, działania marketingowe, marketingowa, e commerce, influencer marketing, reklamy, wyszukiwarkach, agencja marketingowa, w wyszukiwarkach, content marketing, seo, social mediach,social media, marketing internetowy, internet marketing, search engines, marketingu internetowego, reklamy internetowej, content marketing, search engine optimization, edytuj kod, seo courses, target audience, img membership, google ads, influencer marketing, seo tests, wszystkich wydatków, czym jest marketing, social mediach, unlimited access, brand awareness, stron internetowych, content quality, internet marketing strategies, google analytics, ale także, top seos, retail price, seo course, organic traffic, recommended reading, reklama w internecie, reklamie internetowej, e-marketing, content marketing, platformy społecznościowe, portale społecznościowe, link building, marketingu wirusowego, social media marketing, wyszukiwarki internetowej, vat, marketingu online, marketingu internetowym
marketing, seo, marketing internetowy, google, online, internecie, they, internet marketing, reklamy, social media, usług, search engine, other, konsumentów, marki, e-mail, blog, facebook, youtube, informacji, produktu, influencer marketing, Marketing internetowy jak zacząć, Marketing internetowy PDF, Marketing internetowy książka PDF, Marketing internetowy usługi, Marketing internetowy Wikipedia, Rodzaje marketingu internetowego, marketing internetowy studia, marketing internetowy praca, marketing internetowy kurs, marketing internetowy sgh, marketing internetowy książka, marketing internetowy jak zacząć, marketing internetowy po angielsku, marketing internetowy pdf, marketing internetowy studia online, odczaruj marketing internetowy, pkd marketing internetowy, tematy prac magisterskich marketing internetowy, marketing internetowy, marketing internetowy studia, marketing internetowy praca, marketing internetowy kurs, marketing internetowy pdf, marketing internetowy w google, marketing internetowy zarobki, marketing internetowy co to, marketing internetowy książka, marketing internetowy praca na czym polega
Co to jest marketing internetowy, Jak zacząć w marketingu internetowym, Dlaczego marketing internetowy, Na czym polega praca w marketingu internetowym, Z czego składa się marketing internetowy, Jakie są zalety korzystania z danych w marketingu online, Jak rozpoczac marketing, Od czego zacząć marketing, Jak wejść w marketing, Czym dla Ciebie jest marketing, Jaka najlepsza reklama w internecie, Ile zarabia specjalista ds marketingu internetowego, Na czym polega praca w markecie, Na czym polega praca w agencjach marketingowych, Na czym polega marketing, Kiedy powstał marketing internetowy, Jakie są formy reklamy w internecie, Ile kosztuje marketing w internecie, Jakie są zalety korzystania z danych cyfrowych, Jakie są zalety reklamy internetowej, Jakie korzyści daje marketing, Jak prowadzić marketing, Jak zostać Specjalista do spraw marketingu, Jak zaczac pracę w marketingu bez doswiadczenia, Gdzie się uczyc marketingu, Jak zacząć pracę w social media, Jak zacząć karierę w SEO, Jak szybko zarobic w MLM, Czy warto wchodzić w MLM, Czy praca w MLM ma sens, Co to jest marketing prostymi slowami, Z czym kojarzy mi się marketing, Co jest głównym celem marketingu, Jaka skuteczna reklama, Jaka powinna być dobra reklama, Gdzie najlepiej umieścić reklamę
Ile zarabia Junior marketing Specialist, Co robi Digital marketing Specialist, Ile zarabia poczatkujacy marketingu, Jak wygląda praca w Dino, Jak wygląda praca na kasie, Jak wygląda praca jako kasjer, Jak zaczac pracowac w reklamie, Jak pracować w reklamie, Jakie są stanowiska pracy w agencji reklamowej, Co składa się na marketing, Co obejmuje marketing w firmie, Jak Internet zmienia marketing, Co to watermark reklama, Na czym polega praca w marketingu internetowym, Jakie są formy reklamy, Jak się nazywa internetowa reklama, Co to jest reklama banerowa, Ile kosztuje usługa marketingowa, Ile kosztuje strategia marketingowa, Ile należy przeznaczyć na marketing, Co to są dane zastane, Jakie jest najważniejsze zastosowanie wtórnej analizy danych, Co to jest Big Data, Co nie jest zaleta reklamy internetowej, Jakie są plusy reklamy internetowej dla hoteli, Jakie mogą być korzyści, Co to jest i czemu służy content marketing, Jak polepszyc marketing, Jak poprawic marketing, Jak zacząć przygodę z marketingiem, Jak zostać dyrektorem ds marketingu
Z czego składa się marketing internetowy, Dlaczego marketing internetowy, Na czym polega marketing interaktywny, Jak zacząć w marketingu internetowym, Od czego zaczac przygode z marketingiem, Jak wygląda praca w marketingu internetowym, Czym dla Ciebie jest marketing, Jaka najlepsza reklama w internecie, Ile zarabia specjalista ds marketingu internetowego, Czy warto studiować e-marketing, Na czym polega marketing, Co to jest marketing wewnętrzny, Jak rozpocząć pracę w marketingu, Jak zacząć karierę w SEO, Jak zacząć pracę w social media, Gdzie się uczyc marketingu, Jak zaczac pracę w marketingu bez doswiadczenia, Na czym polega praca w dziale marketingu, Jak wygląda praca w branży reklamowej, Jak pracować w reklamie, Jak zostać marketingowcem, Co to jest marketing prostymi slowami, Z czym kojarzy mi się marketing, Co jest głównym celem marketingu, Jak zrobić reklamę w Internecie, Czy reklama w Internecie jest skuteczna, Jaka skuteczna reklama, Ile zarabia Junior marketing Specialist, Co robi Digital marketing Specialist, Ile zarabia poczatkujacy marketingu, Czy warto iść na SGH, Jakie studia na marketing, Czy opłaca się studiować public relations, Co składa się na marketing, Po co robić marketing, Co obejmuje marketing w firmie, Co to jest marketing personalny, Co obejmuje marketing holistyczny, Na czym polega marketing społeczny, Jak rozpoczac kariere w sprzedaży, Ile zarabia Pozycjoner SEO, Jak zostać Specjalista ds SEO, Jak zostać SEM, Ile zarabia się w social media, Ile zarabia Junior social media, Co to jest praca w social mediach
marketing, się, seo, marketingu, internetowy, jest, google, jak, reklamy, content, lub, online, internecie, ads, media, courses, stron, internet, internetowego, firmy, search, internetowej, przez, dla, oraz, treści, img, czy, także, internetowych, może, reklama, strony, aby, access, products, business, course, time, działania, marketing internetowy, marketing internetowy kurs, marketing internetowy w google, marketing internetowy zarobki, marketing internetowy co to, marketing internetowy praca na czym polega, marketing internetowy a tradycyjny, marketing internetowy ankieta, marketing internetowy artykuł, marketing internetowy artykuły, marketing internetowy audiobook, marketing internetowy czy warto, marketing internetowy cennik, marketing internetowy ceny, marketing internetowy co daje, marketing internetowy case study, marketing internetowy co zawiera, marketing internetowy dlaczego warto, marketing internetowy dla kogo, marketing internetowy działalność, marketing internetowy ecommerce, marketing internetowy i e-commerce, marketing internetowy formy, marketing internetowy franczyza, marketing internetowy w firmie, marketing internetowy wizerunek firmy, marketing w internecie firma, marketing w internecie firmy, marketing internetowy historia, marketing internetowy ile zarabia, marketing internetowy ile kosztuje, marketing internetowy influencer, marketing internetowy it, marketing internetowy co i jak, informatyka marketing internetowy, marketing internetowy reklama internetowa, marketing internetowy jak zacząć, marketing internetowy jak zarabiać, marketing internetowy jakie zarobki, marketing internetowy krosno, marketing internetowy kurs opinie, marketing internetowy metody, marketing internetowy mailing, marketing internetowy marki, marketing internetowy mocne strony, marketing internetowy w mediach społecznościowych, marketing internetowy narzedzia, marketing internetowy na przykładzie, marketing internetowy newsy, newsletter marketing internetowy, marketing internetowy od czego zaczac, marketing internetowy online, marketing internetowy optymalizacja, marketing internetowy praca opinie, marketing internetowy praca zdalna, marketing internetowy podstawy, marketing internetowy szkolenie, marketing internetowy staż, marketing internetowy studia warszawa, marketing internetowy tematy prac, marketing internetowy usług, marketing internetowy wikipedia, marketing internetowy w polsce, marketing internetowy w biznesie, marketing internetowy zalety, marketing internetowy zawody, marketing internetowy znaczenie, marketing internetowy zakres obowiązków, marketing internetowy zyski, marketing internetowy zasady, marketing internetowy zdjęcia, marketingu internetowego zalety