Jakie są zarobki menedżera ds. marketingu?

  • Share

Czy jesteś naturalnym liderem, który lubi wpływać i przekonywać innych w miejscu pracy? Możesz pomyśleć o pracy jako menedżer ds. marketingu! W tym artykule omówimy wszystkie kluczowe szczegóły.

Czym się zajmuje jako kierownik ds. marketingu

Marketing Manager odpowiada za marketing firmy lub produktu. Może odpowiadać za wiele usług lub produktów albo za jeden dział.

Od menedżerów marketingu wymagane są otwarte, otwarte i spontaniczne usposobienie. Muszą być bardzo skoncentrowani, zorientowani na szczegóły i skrupulatni w przestrzeganiu ograniczeń finansowych i terminów, aby spełnić te wymagania.

Jaka jest rola menedżera marketingu?

Menedżerowie ds. marketingu są odpowiedzialni za różnorodne zadania, w tym opracowywanie szacunków i budżetów kampanii marketingowych, przedstawianie ich do akceptacji, współpracę z agencjami reklamowymi, udział w negocjacjach, przygotowywanie umów sprzedażowych i reklamowych oraz recenzowanie materiałów reklamowych, takich jak druk, telewizja i Internet.

Pracuj jako kierownik ds. marketingu

Obowiązki kierownika ds. marketingu mogą się różnić w zależności od firmy i branży. Z drugiej strony większość menedżerów marketingu dzieli zestaw zadań.
 

Obowiązki kierownika marketingu obejmują:

  • Tworzenie treści promocyjnych dla firmy przy integracji wielu kanałów marketingowych
  • Zarządzanie budżetami kampanii marketingowych
  • eksperymentowanie ze świeżymi strategiami marketingowymi
  • nawiązywanie relacji z mediami i wdrażanie taktyk mediów społecznościowych
  • przegląd zrealizowanych kampanii marketingowych,
  • Identyfikowanie i rozwiązywanie problemów z działaniami marketingowymi, które nie są skuteczne
  • Monitorowanie i ulepszanie SEO
  • Zarządzanie pracownikami i dostawcami zewnętrznymi
  • rozwiązywanie problemów z obsługą klienta
  • wymyślanie nowych metod promocji nowych przedmiotów
  • zapoznanie pracowników z branżowymi trendami marketingowymi
  • Analizowane są opinie klientów z kanałów mediów społecznościowych.
  • ocena i prezentacja wyników wyższej kadrze kierowniczej


Menedżerowie ds. marketingu odpowiadają za wizerunek swojej firmy, zarówno zaplanowany, jak i nieoczekiwany (tj. wpadki). Reklama drukowana lub wideo, wystąpienia publiczne, rekomendacje i prasa drukowana mogą być częścią zamierzonej strategii brandingowej. Z drugiej strony błędy mogą się zdarzyć, gdy jeden z przedstawicieli firmy wyda niewłaściwe oświadczenie publiczne lub gdy firma zostanie zaatakowana przez siły zewnętrzne, na przykład gdy ktoś manipuluje produktami firmy po ich opuszczeniu produkcji lub gdy produkt wada zostaje wykryta dopiero po dłuższym przebywaniu w obiegu.

Wykwalifikowani menedżerowie ds. public relations odwracają uwagę od nieodpowiednich uwag i zapewniają opinię publiczną, że firma bada i ulepsza swoją linię produktów lub usług najlepiej, jak potrafi. Menedżerowie ds. marketingu zmniejszają strach i wściekłość opinii publicznej dzięki starannie pisanym komentarzom i reklamom, zapewniając, że marka firmy przetrwa takie błędy.

Menedżerowie ds. marketingu współpracują z innymi członkami swoich zespołów przy opracowywaniu zarówno prostych, jak i skomplikowanych inicjatyw marketingowych. Po stworzeniu budżetu marketingowego mogą również negocjować umowy na inne formy reklamy. Będą współpracować z innymi członkami zespołu, aby opracować najlepsze i najbardziej innowacyjne sposoby promowania towarów i usług firmy. Może być konieczne, aby dobry menedżer przedstawił te pomysły firmie i klientowi końcowemu do zatwierdzenia przed ich wdrożeniem.

Zbywalność nowego produktu lub usługi określają również menedżerowie ds. marketingu. Mierzą, jak opinia publiczna jest entuzjastycznie nastawiona do nowego produktu lub usługi. Współpracują również z resztą zespołu w zakresie pozycjonowania cen i produktów. Poszukują nowych rynków, na których produkty lub usługi firmy mogą być potrzebne. Przed wprowadzeniem produktu na rynek nietradycyjny menedżerowie ds. marketingu przeprowadzają szeroko zakrojone badania produktów, w tym dogłębne zrozumienie mocnych i słabych stron produktu.