Wskaźnik trafności to jedna ze statystyk udostępnionych przez Facebooka i odzwierciedlająca adekwatność reklamy względem konkretnej grupy odbiorców. A mówiąc inaczej, poprzez wskaźnik trafności Facebook pokazuje nam, czy reklama spodobała się odbiorcom i czy cieszyła się popularnością.
Problemy ze wskaźnikiem trafności najczęściej wynikają albo z nieodpowiedniego targetowania, albo z niedopasowanego materiału lub formatu reklamowego. Tyle teorii. A jak to wygląda w praktyce?
Niedopasowana treść reklamy, nietrafione zdjęcie czy słaby materiał wideo potrafi skutecznie zabić nawet najlepiej stargetowaną kampanię. Przeanalizuj przede wszystkim język, którego używasz w postach reklamowych, i zastanów się nad stroną estetyczną wykorzystanych materiałów. Ale uwaga – to, że tobie się coś podoba, niekoniecznie będzie oznaczać, że spodoba się twoim klientom.
Dodatkowo nie zapomnij o tym, żeby komunikat był jasny – stosuj proste komunikaty i nie zapominaj o wykorzystaniu call to action.
Najprostszym sposobem na sprawdzenie, czy problem wynika z treści reklamy, jest stworzenie kilku reklam testowych na niewielkim budżecie i skierowaniu ich na tę samą grupę odbiorców. Jeśli wskaźnik jakości nadal będzie niski, możesz albo eksperymentować dalej, albo wrócić do etapu targetowania i zastanowić się jeszcze raz nad swoją grupą odbiorców.
Najczęstszym powodem niskiego wskaźnika jakości powiązanego z targetowaniem są za szerokie grupy odbiorców, więc nie bój się eksperymentować z zawężeniami i niestandardowymi grupami. Spróbuj także targetowania reklam z wykorzystaniem podobnych odbiorców.
Podobnie jak w przypadku sprawdzania jakości treści reklamy, najlepszym rozwiązaniem jest przeprowadzenie testu. Tylko tym razem zamiast kierować różne reklamy na jedną grupę odbiorców, stwórz jeden materiał reklamowy i pokaż go różnym grupom odbiorców. A potem wyciągnij wnioski ze statystyk kampanii.
Najczęstsza odpowiedź na to pytanie brzmi: reklama już znudziła się twoim odbiorcom i najwyższy czas ją zmienić albo chociaż trochę zaktualizować. Dodatkowo jeśli grupa odbiorców była bardzo wąska, całkiem możliwe, że jej potencjał już się wyczerpał. Spróbuj zmienić targetowanie i daj chwilę odpocząć odbiorcom twoich postów od reklam twojej firmy.
Jeśli chcesz poprawić wskaźnik reklam na Facebooku pamiętaj o:
Na koniec pamiętaj: to tylko ogólne wskazówki i punkt wyjścia do dalszych działań. Ostateczny wynik trafności zależy od wielu czynników, a ten post tylko sugeruje potencjalne rozwiązania. A mówiąc inaczej, nie bój się eksperymentować na własną rękę, bo w reklamach na Facebooku liczy się przede wszystkim kreatywne wykorzystanie dostępnych opcji.