Wielokrotnie możemy usłyszeć czy też przeczytać w wielu źródłach określenie „mocny link” lub „link śmieciowy„. Wielu autorów używa tych określeń, ale tak naprawdę niewielu potrafi wytłumaczyć, co ma na myśli. Pytając o doprecyzowanie, co rzeczywiście oznacza sformułowanie „śmieciowy link„, często zdarza się usłyszeć zdawkowe odpowiedzi w stylu: link, który leży na śmieciowym preclu. Jak więc z tymi linkami jest? SEO przecież nie może bez nich żyć. Linki są paliwem napędzającym ruch i właśnie dzięki nim nasza strona pnie się wysoko w górę w SERP-ach.
Mówi się, że Google patrzy na linki pod kątem:
Ile jest w tym prawdy? Nie wiem i nie zamierzam w ten sposób patrzeć na publikacje linków, analizować i oceniać czy są mocne czy śmieciowe.
Zanim jednak dojdziemy do tego, jaki link jest „mocny„, a jaki „śmieciowy” – spójrzmy, które parametry są brane pod uwagę przy ocenie wartości domeny przez dwa największy w tym temacie serwisy, tj. ahrefs.com
Na pierwszy rzut oka można zauważyć ze brane są takie parametry jak BL, IP czy klasy C.
Właśnie te 3 parametry są według mnie ważne przy określaniu mocy domeny oraz mocy linka.
10 linków z tego samego IP jest zdecydowanie słabsze niż 10 linków z rożnych IP – nie mówiąc już o rożnych klasach C.
Nie sądzę więc, żeby Google analizowało to, czy link jest oblany tekstem czy też umieszczony w stopce obok 4 innych linków. Wątpię również w to, że Google sprawdza, czy link jest stały czy rotacyjny, gdyż nie jest w stanie tego rozróżnić. Rozwiązanie jest banalnie proste, a zrobienie rankingu według takich parametrów jak anchor, IP i klasa C dla Google jest łatwe i miarodajne.
Reasumując, Google w rzeczywistości nie ma pojęcia, który link jest śmieciowy, a który mocny. Moim skromnym zdaniem „moc linka” określają wcześniej wspomniane przeze mnie parametry, a nie to czy on leży na milionowej podstronie wartościowego z Onetu.
Osobiscie wiec nie patrze na parametr DR a zwracam uwagę na UR czyli z ahrefs ;)
Ocena UR pokazuje siłę profilu linków strony w 100-punktowej skali. Im większa liczba, tym silniejszy profil linków podstrony z której dodajemy linka, wiec ja nie patrze na DR domeny a UR podstrony na której che kupić linka przykładowo ponda dwu letni artykuł zamieszczony na ONET
https://www.onet.pl/informacje/onetwiadomosci/byli-prezydenci-rosji-beda-dozywotnio-senatorami/c0zh5m2,79cfc278 ma takie parametry UR =6 po dwóch latach:
Dlatego jak robię publikacje np w https://sharksem.com/ podlinkowuje i dopalam artykuły dla szbyszego zdobycie wiekszego UR przykładowa podstrona z ktorej dostaje linka ma parametr UR = 71