Reklama na Facebooku

Facebook to nie tylko rozrywka i śmieszne filmiki z kotami.
To także świetne narzędzie marketingowe, a każdy kto twierdzi, że Facebook nie sprzedaje,
powinien mocno zastanowić się nad tym, czy rzeczywiście dobrze go wykorzystuje.

Facebook w Polsce – statystyki



użytkownicy Facebooka - Polska

Każdego miesiąca w Polsce z Facebooka korzysta niemal 15 milionów użytkowników, co więcej aż 12 milionów użytkowników powraca do tego portalu społecznościowego codziennie. Co to oznacza dla marketerów i firm? Przede wszystkim świetną bazę docelową i zróżnicowaną grupę potencjalnych klientów.

Reklama na Facebooku – dlaczego warto?

Facebook wciąż oferuje stosunkowo niskie stawki za dotarcie do swoich użytkowników, co oznacza że reklamując się na Facebooku można naprawdę sporo osiągnąć i to niskim kosztem.

Reklamy na Facebooku – przykładowe możliwości

Facebook oferuje ogrom możliwości – i to nie tylko pod względem formatów reklamowych, a przede wszystkim sposobów targetowania reklam.

Kierowanie reklam po szczegółowych opcjach targetowania

Chcesz trafić ze swoją ofertą do osób, które mieszkają w pobliżu twojej firmy? A może zależy ci na klientach, którzy niedawno się zaręczyli, albo na takich, których stać na luksusowe produkty? Wszystkie te osoby (i dużo, dużo więcej) możesz znaleźć za pomocą reklam na Facebooku.

Facebook umożliwia szczegółowe targetowanie nie tylko po zainteresowaniach, ale także po danych demograficznych czy urządzeniach wykorzystywanych do przeglądania internetu. Możliwości jest mnóstwo, a my pomożemy znaleźć te najlepsze właśnie dla ciebie.

Remarketing na Facebooku i Facebook Pixel

Facebook umożliwia dotarcie do osób, które były na twojej stronie – wystarczy że zaimplementujesz Piksel Facebooka, czyli fragment kodu JavaScript, który w zależności od konfiguracji może zbierać różne dane: od osób, które wyświetliły stronę, przez osoby, które dodały produkt do koszyka, aż po gromadzenie danych o konwersjach niestandardowych.

Niestandardowe grupy odbiorców

Za pomocą Piksela Facebooka, plików z danymi czy informacji o zaangażowaniu można tworzyć grupy niestandardowych odbiorców. Jak to wygląda na przykładach? Reklamy na Facebooku umożliwiają dotarcie np. do takich osób jak:

  • osoby, które były na konkretnej podstronie w obrębie twojej witrynie (np. przeszły przez koszyk, ale nie dokończyły zamówienia),
  • osoby, które angażowały się w twoje poprzednie materiały reklamowe (np. obejrzały w 90% opublikowany przez ciebie film),
  • osoby, których dane już masz (np. w formie telefonów lub adresów e-mail),
  • osoby, które są twoimi najlepszymi klientami.
 

Podobni odbiorcy

Facebook umożliwia tworzenie grup docelowych, tak zwanych podobnych odbiorców, na podstawie wszystkich niestandardowych stworzonych przez ciebie grup. Co to oznacza w praktyce? Dla przykładu Facebook pozwala na:

  • stworzenie grupy docelowej, która jest podobna (pod względem zachowania, demografii i wielu innych czynników) do twoich aktualnych klientów,
  • stworzenie grupy docelowej, która nie zna twojej firmy, ale jest podobna do osób, które są twoimi najlepszymi klientami.

Możliwości jest naprawdę wiele, ale niczym się nie przejmuj. Wybranie najlepszych dla ciebie rozwiązań to właśnie nasze zadanie.

Jak pracujemy?

W trakcie tworzenia reklam na Facebooku kierujemy się jedną zasadą: twoim zyskiem. Chcemy, żebyś pozyskał nowych klientów albo przekonał dotychczasowych do kolejnych zakupów. Co to oznacza w praktyce? Przede wszystkim, że nasze kampanie optymalizujemy przede wszystkim na konwersję lub pozyskanie kontaktów. Oczywiście każdą kampanię reklamową dopasowujemy do twoich celów biznesowych i specyfiki prowadzonej działalności.

Analiza danych z kampanii reklamowych na Facebooku

Po zakończonej kampanii (a także w jej trakcie) zawsze analizujemy osiągnięte efekty i wyciągamy wnioski na przyszłość. Naszym głównym celem jest stworzenie takiej kampanii, byś osiągnął jak najlepsze rezultaty, jak najniższym kosztem. Ale jedno możemy ci obiecać: nigdy nie obniżamy kosztów poprzez targetowanie reklam na bezwartościowe grupy docelowe i odbiorców, którzy nigdy nie zrobią w twoim sklepie zakupów albo nie skorzystają z twoich usług.

Co więcej – naprawdę lubimy tłumaczyć, co i dlaczego robimy (w końcu prowadzimy szkolenia z zakresu marketingu internetowego), więc jeżeli będziesz miał jakiekolwiek pytania, na pewno na nie odpowiemy.