Co to jest: link nofollow

Link nofollow to link, który nie przekazuje PageRank witrynie, do której prowadzi link. Linki są dla Google rankingiem, który zachowuje się jak głos. Linkując do innej strony głosujesz na jej jakość. Jeśli nie chcesz tego zrobić, możesz dodać atrybut nofollow. Wygląda to tak:

.

Prawdopodobnie już wiesz, czym jest link nofollow. Odkąd pozycjonerzy po raz pierwszy odkryli, że linki i konkretne teksty kotwicy mogą pomóc im poprawić pozycję w Google, nadużywają tej praktyki. Jednym z najczęstszych sposobów, w jaki ludzie spamowali strony internetowe z linkami do ich stron internetowych, były komentarze. Wiele stron internetowych zawierało niemoderowane sekcje komentarzy, co oznaczało, że możesz po prostu opublikować komentarz i link, który natychmiast zostanie opublikowany, niezależnie od jego jakości i celu.

W 2005 r. Matt Cutts (wówczas szef działu spamu w Google) i Jason Shellen (twórca Bloggera) postanowili wprowadzić nowy atrybut tagu w celu zwalczania spamu z komentarzami. Technicznie, linki oznaczone atrybutem nofollow nie dają już prawa głosu. Zachowują się jak portale, ponieważ wciąż można je kliknąć. Większość platform oferuje teraz domyślnie linki nofollow w sekcji komentarzy.