10 trików na zdjęcia w tle czyli cover photos Facebook

  • Share

Zastanawiałes sie kiedyś, na co zwracają uwage ludzie odwiedzający Twoją stronę na Facebook'u?
Zdjęcie w tle, to grafika, która jest jedną z najbardziej zauwazalnych części Twojej strony, to ona decyduje o tym, czy potencjalny klient zainteresuję się proponowaną przez Twoją firme ofertą.
Twoje konta w mediach społecznościowych są rozszerzeniami Twojej firmy i powinny natychmiast wywrzeć wrażenie na odwiedzających, dlatego też
w dzisiejszym artykule skupimy się na wywarciu najlepszego pierwszego wrazenia.

Jeżeli dopiero zaczynasz swoją przygodę z Facebookiem i tworzenie zdjęc w tle jest dla Ciebie nowością, 
istnieje wiele darmowych stron z pełnym wachlażem darmowych szablonów, które
pozwalą Ci rozwinąc skrzydła i poszerzyc Twoją podstawową wiedzę na temat kreowania strony na Facebooku.

Pójdźmy jednak o krok dalej, pokażę Ci kilka podstawowych kroków, które są niezbędne przy tworzeniu własnego zdjęcia czy też wideo (nawiązanie do tego tematu w dalszej części posta) w tle.

 

PO PIERWSZE WYMIARY


Musisz zadbać o to, by Twoje zdjęcie w tle posiadało rawidłowe wymiary,  
zoptymaluj Twoje zdjęcie w tle do wymiarów: 820 pikseli szerokości x 312 pikseli wysokości dla komputerów
i 640 pikseli szerokości x 360 pikseli wysokości dla urządzeń mobilnych.
pamiętaj, że wymiary dla każdego z urządzeń są inne i musisz stworzyć swoje zdjęcie w tle tak, by pasowało
dla wszytkich jego typów.

Według danych statystycznych na rok 2019, 96% użytkowników Facebooka ma dostęp do sieci społecznościowej z urządzeń mobilnych, takich jak smartfony i tablety,
właśnie dlatego tak ważne jest, aby przy projektowaniu zdjęcia w tle na Facebooka zachować ostrożność.

Oto dwa przykłady zastosowania tego samego zdjęcia otworzonego na dwóch różnych urządzeniach:

 

Urządzenie mobilne:

 

 

Komputer:

 

 


PO DRUGIE ZASADY


Przestrzegaj zasad narzuconych przez Facebooka dotyczących zdjęć w tle:
- Twoje zdjecie w tle jest publiczne
- Okładki nie mogą być zwodnicze, wprowadzać w błąd ani naruszać praw autorskich innych osób.
więcej na : https://www.facebook.com/policies/pages_groups_events/

Jeśli zostaniesz złapany na nieprzestrzeganiu powyższych zasad, Facebook może wszcząć postępowanie wobec Twojej strony. 

 

PO TRZECIE WYGLĄD


Pierwszym sposobem jest nadanie swojemu zdjęciu w tle punkt centralny oraz kolory pasujące do Twojej marki.
Jeśli jest ono rozpraszające lub mylące, ludzie będą częściej opuszczać stronę.
Większość najlepszych zdjęc w tle na Facebooku zawiera centralny element, który przyciąga uwagę odwiedzających 
wraz z kolorystyką, która pasuje do reszty ich marki.

 

 


Drugą możliwością jest wyrównanie do prawej strony obiektów na zdjęciu w tle
Zdjęcie profilowe znajduje się po lewej stronie, dlatego chcąc dodać trochę równowagi do projektu zdjęcia w tle, 
możemy ustawić fokus obrazu po prawej stronie.
Równowaga jest nie tylko kluczowym elementem projektowania, ale także pozwala na bardziej efektywne wizualne zdjęcia w tle na urządzeniach mobilnych. 

 

 


Jezeli zamierzasz uzyc tekstu na swoim zdjeciu w tle, zachowaj zwięzłość tekstu.
Twoje zdjęcie będzie znacznie bardziej przejrzyste.

 

 

 


Zwróć uwagę na przyciski akcji w prawym dolnym rogu
Kazda z firm posiada spersonalizowane przyciski wezwania do działania (CTA)
W zależności od Twojej firmy możesz uruchomić stronę na Facebooku za pomocą unikalnego przycisku wezwania do działania w prawym dolnym rogu pod zdjęciem w tle.
Weź ten przycisk pod uwagę przy projektowaniu zdjęcia w tle i wyraźnie zaznacz na zdjęciu, że jest to kolejny krok odwiedzającego.

 

 

 

 

 

 

 

Zastanów się nad opublikowaniem filmu jako wideo w tle na Facebooku
Strony firmowe na Facebooku mają teraz opcję dodania filmu zamiast statycznego zdjęcia w tle, pod warunkiem,
 że spełniają określone wymagania, oto kilka z nich:

Facebook obsługuje obecnie filmy w tle o długości od 20 do 90 sekund, szerokości co najmniej 820 pikseli oraz wysokości 312 pikseli.
Maksymalny (i zalecany) rozmiar to 820 na 462 pikseli przy rozdzielczości wideo 1080p.

Pamiętaj, że filmy z Facebooka odtwarzane są w pętli - gdy się kończą, automatycznie zaczyną być odtwarzane od nowa, pod warunkiem, że widz nadal znajduje się na Twojej stronie na Facebooku. 
Mając to na uwadze, upewnij się, że wszystko, co publikujesz, jest przyjemne, bedąc wyświetlanym wiecej niż jeden raz. 
Ekstremalne, pełne akcji filmy mogą wydawać się wyczerpujące, gdy są odtwarzane w kółko.

 

Oto kilka świetnych filmów z okładkami, które Cię zainspirują:

 


 

 

 

 

Pamiętaj, że te same wytyczne, które opisano powyżej, dotyczą również filmów w tle.


PAMIETAJ O DETALACH


Dołącz skrócony link do opisu zdjęcia w tle, który jest zgodny z wezwaniem do działania.
Jeśli chcesz użyć zdjęcia w tle jako wezwanie do działania, upewnij się, że opis zdjęcia w tle zawiera również tekstowe wezwanie do działania i link do tej samej oferty. 
W ten sposób za każdym razem, gdy ludzie zobaczą bezpośrednio Twoje zdjęcie w tle, będą mogli uzyskać dostęp do łącza pobierania.
(zdj.8)


Pamiętaj, aby skracać linki i dodać kody UTM, abyś mógł śledzić ich kliknięcia. 
Funkcje skracania i śledzenia są dostępne w Platformie Marketingowej HubSpot oraz w narzędziach takich jak Bitly.